partities aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jean42

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Beste

Ik heb een hd met twee partities erop.
Ik wil een partitie kleiner maken en dus de andere groter.
Hoe kan ik dat doen zonder data te verliezen?

dank

Dank voor je antwoord.
Ik dacht dat dit ook gaat gewoon onder windowsxp zelf?
Het is gewoon een partitie kleiner maken en de andere groter.
Het is niet een partitie bijplaatsen of verwijderen.

Met schijfbeheer van Windows Xp, gaat dit niet werken.:( Partition Magic geeft je de mogelijkheid, partities groter/kleiner te maken aan te maken of te verwijderen. Ik heb zelf geen ervaring met de genoemde partitie managers in die topic.

Laatst bewerkt:
Indien je het gaat doen met Partition Manager, hang de schijf in een andere computer erbij, en doe daar die handelingen, of maak in ieder geval de aanbevolen floppy's.

PM geeft vaak problemen met het aanpassen van de systeem schijf, dus met een NT werkend OS.

Lange Pier zei:
PM geeft vaak problemen met het aanpassen van de systeem schijf, dus met een NT werkend OS.
Dit is nieuw voor mij, ik heb nog nooit problemen met PM gehad. Zowel vanuit Windows, dan start de pc eerst op, voordat er wijzigingen aangemaakt worden, als met opstarten vanaf de PM floppy's.:confused: Heb ervaring met Win2000 en WinXP.

OK bedankt beiden.
Het is zo eigenlijk dat ik een virus op de pc heb en er films van mijn dochter op de c-partitie staan en ik die moet format.. en dan ben ik die films kwijt.
Ik wil die films omzetten naar de d-partitie maar deze is te klein ervoor.

Geef eens aan welk virus erop staat. Een format is eigenlijk het laatste wat je doet, als er een virus op de pc zit.

Download eens Ewido Security Suite en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.

crash zei:
Dit is nieuw voor mij, ik heb nog nooit problemen met PM gehad. Zowel vanuit Windows, dan start de pc eerst op, voordat er wijzigingen aangemaakt worden, als met opstarten vanaf de PM floppy's.:confused: Heb ervaring met Win2000 en WinXP.

In dit forum, en ook op andere fora, kom je dit probleem met PM veelvuldig tegen, en een gewaarschuwd man telt voor twee.;)

Heb het zelf ooit eens meegemaakt, en gooi nu die schijven dan ook in een andere comp erbij, dan lukt het prima.

Ik zal je raad onthouden, maar met m'n huidige pc wordt het voor mij lastig de schijf even in m'n tweede pc te doen. Die heeft namelijk geen SATA-controller.:p

crash zei:
Ik zal je raad onthouden, maar met m'n huidige pc wordt het voor mij lastig de schijf even in m'n tweede pc te doen. Die heeft namelijk geen SATA-controller.:p

Een goedkoop SATA controller kaartje op de plank, of een extra XP op een andere partitie is natuurlijk ook een mogelijkheid ( waarvan de laatste handig is bij mensen die veel klooien met hun systeem, verstoppen en uit de boot.ini weghalen, anti nerd ).:p

Ach ik hou het wel bij een goede Ghost backup, die op m'n server staat. Mocht het echt eens fout gaan, dan kan ik die via het netwerk terug zetten.

Nu even afwachten of de TS aan kan geven welk virus op die pc staat.:)

Alternatief

De films van je dochter op een USB drive zetten.

Maar ben met Crash eens, format is het allerlaatste redmiddel.

Eric.

Andere Opties

Wat dacht je van lenen en als het niet anders kan kopen.
Altijd handig om te hebben.

Eric.

Of download AVG dan ben je ook van je virus af.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan