partities door elkaar met trueImage

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverlaan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Windows XP home

Ik heb 1 schijf met partietie C en D
Ik heb 1 externe harde schijf USB met partities G: H: en I

1 cdrom brander E en 1 cd rom speler

In Windows en tijdens het werken in windows werkt alles correct, en is de inhoud van de partities correct.

Maar bij het terugzetten van images via Acronis TrueImage moet de pc herstart worden, en acronis opgeladen worden, zodat geen windows onderdelen gebruikt worden, om een image terug te zetten.

Maar na herstarten van acronis die dan ingeladen is zonder windows, zijn veel mijn partities van letter veranderd. De inhoud van de partities mappen, bestanden, images zijn wel te vinden, maar op andere letters. Ook een image terug zetten vanuit die andere letter (partitie) gaat goed.

Acronis TrueImage herinstalleren heb ik al geprobeerd, dit heeft niet geholpen.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Je kan de drive letters veranderen in het configratiescherm bij computerbeheer, zie foto

Bijlagen

• pc.jpg
    pc.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 22
Daar had ik al gecontroleerd maar ze staan daar goed.
Ik heb dit alleen maar als ik met acronis werk, dan worden de partities door elkaar gegooid, als acronis zonder windows is opgestart.

Oh zo op die manier bedoel je, kan heel verwarrend zijn, komt het niet dat acronis je usb aanhang niet ziet als partities?

alle partities zijn wel te zien in acronis maar de letters zijn verwisseld. Het is zelfs zo dat E: de brander, is partitie d: op de interne harde schijf geworden. G: van de externe disk heeft de inhoud van I op (de externe disk) gekregen. Alle partities op De usb externe schijf zijn wel zichtbaar, maar de inhoud van deze is verwisseld.

Dir zeggen ze bij acronis

you can identify the correct hard drive and choose your restore choices based on your id rather than the drive letters displayed by the any of the backup programs

It assigns a temporary drive letter to your image

dus het lijkt mij dat het niet is op te lossen

Daar heeft u gelijk in, maar die tijdelijke schijf wordt alleen toegewezen als je direct vanaf schijf, een .tib bestand (image) selecteert. Dan wordt de browser geopend en kan je een afzonderlijk bestand herplaatsen. Maar op deze manier kan je niet de hele Windows partitie herstellen.

Je moet dan toch de pc herstarten en acronis zonder windows laden. Daarna juist, worden alle partities door elkaar gehaald. Er moet toch een oorzaak zijn dat dit gebeurd, want het is altijd goed geweest. Ik zoek nog wel even verder. Toch bedankt voor uw moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan