Partities en installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronster

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2003
Berichten
33
Hallo,

Nadat ik mijn pc compleet geformateerd heb, was het de bedoeling om alles weer erop te zetten.
Ik heb de pc opgestart met een bootdiskette van 98 om vervolgens eerst win 98 te installeren.

zodra ik de setup wil gaan uitvoeren loopt hij contineu vast, wat achteraf ds te maken heeft met mijn c schijf.

Zodra ik c:/dir intoets krijg ik een melding van "Mediumtype is ongeldig".

vevolgens geprobeerd mijn c te partitioneren. ik heb 1 12 gig schijf en die wil ik niet spitsen in 2, dus ik heb gewoon 1 aangemaakt met ondersteuning voor grote schijven ingeschakeld.
ook krijg ik steeds de melding dat mijn schijf ntfs is en dat ik een opstartpartitie moet maken maar hoe moet ik dat doen

hopende op jullie hulp
mvg
R.Visser
 
Start op met de Win98 opstartfloppy en haal met Fdisk de "Non-Dos" partities weg.
Maak daarna 1 nieuwe partitie aan en zet de Status op Active.
Daarna Formateer je de partitie.
Zie hier voor meer uitleg Fdisk;
http://go.to/wintips
 
dat heb ik al heel vaak geprobeerd, tenminste. ik heb al tig keer de partitie verwijder en opnieuw aangemaakt en actief gemaakt. elke keer krijg ik weer hetzelfde
 
Ook de partitie na het opnieuw opstarten geformateerd met het comando;
format c:
 
als ik probeer format c: te runnen dan krijg ik ook de melden `mediumtype is ongeldig`.
 
Kijk eens in de directory van je opstartfloppy of daar wel "Format.com" op staat.
 
Er heeft Windows XP op dat systeem gestaan, en die vorm van NTFS kan W98 NIET verwijderen. Dat kan wel met Partition Magic 8.0 .

Heb je dat niet dan kun je via een idiote route er ook komen, ga XP installeren die geeft je bij de installatie een optie NTFS of FAT32 te formateren, kies FAT32 en laat hem beginnen. Ja een paar minuten kun je de installatie afbreken. Je HD is nu FAT32 en kun je hem weggooien en opnieuw aan de slag
 
Er heeft Windows XP op dat systeem gestaan, en die vorm van NTFS kan W98 NIET verwijderen. Dat kan wel met Partition Magic 8.0 .

Heb je dat niet dan kun je via een idiote route er ook komen, ga XP installeren die geeft je bij de installatie een optie NTFS of FAT32 te formateren, kies FAT32 en laat hem beginnen. Na een paar minuten kun je de installatie afbreken. Je HD is nu FAT32 en kun je hem weggooien en opnieuw aan de slag
 
Er heeft Windows XP op dat systeem gestaan, en die vorm van NTFS kan W98 NIET verwijderen
Wel als je met Fdisk de "Non-Dos" partities verwijderd zo als ik eerder al aangaf.
 
ik kan dus vanuit dos niet win xp installeren!. krijg dan de melding

setup Cannot be run in dos mode...

hoe haal ik met fdisk de non dos partities weg dan?...

ik heb al regelmatig xp geinstaleerd op verschillende computers.. de pc waarop ik nu bezug ben was geinfecteerd met het wblaster.worm virus en heb ik dus om die reden leeg gegooid!. met dit als resultaat!.
 
hoe haal ik met fdisk de non dos partities weg dan?...
Zie voor uitleg Fdisk de link die ik eerder plaatste.
Uit m'n hoofd dacht ik dat je vanzelf een menu optie krijgt voor "Non-Dos" partities in Fdisk.

En opstarten vanaf de WinXP cd-rom werkt ook niet?
WinXP cd-rom is bootable je hebt dus geen opstartfloppy nodig.
Wel moet dan bij de opstart volgorde in je Bios de cd-rom als eerste staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan