Partities en meerdere schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomqa

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
ik heb een nieuwe computer en ik heb er meerdere schijven in.
ik zou er graag meerdere partities willen hebben zodat ik alles makkelijk terug kan vinden en alles er netjes staat en ik het ook netjes kan backuppen etc.

nou heb ik 4 schijven, 2 van 500 gb, 1 van 1 tb, en 1 van 60 gb (ssd ;)).
ik download veel, ik installeer veel games en programma's.
en ik ben iemand die helemaal niet houd van (bv) games deinstaleren :confused:
dus ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen om de partities goed in te stellen en te verdelen :D!

thomqa

Verdeling is veelal persoonlijk. Voorstel;
SSD uiteraard lekker zo laten
1 500GB voor je programma's en downloads.(eventueel twee partities)
1 500GB voor je games en muziek.(eventueel twee partities)
De 1 TB voor je films, indien je HD films download gaat het namelijk hard met je opslag ruimte.

Hoi !

Je OS zet je uiteraard op je SSD !
Let op dat je de schijf in de z.g, AHCI-mode zet in het bios voordat je gaat installeren.

Dan verplaats je div. mappen naar 'n andere partitie (mijn dorumenten, mijn muziek, mijn video's): http://www.websonic.nl/pctips/windowsvista/vista_documentenopslaanopandereschijf.php

Partitioeren gaat snel en makkelijk met Easus PM: http://www.partition-tool.com/?gclid=COOrr_ri2qYCFcM33godSiXn5w (free version).

Hoe je de partitie's wilt indelen is geheel aan jou: download je bijv. veel films dan trel je daar 'n Gig voor uit.
Dat kan ik niet voor je beslissen.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
oke bedankt :D
en @Harry
uhm ik heb het os al geinstalleerd (op ssd uiteraard:p)
maar ik heb in bios niks op ahci gezet :/
kan het zijn dat hij daar al basis op staat?

ps ben nu even met iets belangrijks bezig dus kan niet afsluiten:P

edit toch ff opnieuw opgestart, schijf staat op ide :/ heb net gelezen dat het os instabiel (ofzoiets) word als je het later verandert... verder begrijp ik niet wat het verschil is...

Laatst bewerkt:
naja als ik toch bezig ben kan ik hem netzogoed opnieuw instaleren:D
dit weekend maar even mee bezig gaan.

dank helpmij,
geweldig geholpen, zoals altijd:thumb:

Controleer je Bios instellingen voor SATA of die op ACHI staat. Inderdaad net geïnstalleerd, kun je indien ACHI niet ingesteld is, Windows 7 zo weer installeren. Een Kwartiertje installatie tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan