partities kwijt na herinstallatie windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

don vito

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
hey,

ok, beginnen bij het begin. had onlangs problemen met men videokaart( gaf een lange en drie korte beeps bij het opstarten -> probleem videokaart) en pc start niet meer op. geen probleem, pc stond nog onder garantie, videokaart is vervangen en pc start op. nuja, wat blijkt, er is ook een probleem met men windows installatie, windows start in het geheel niet op. dus, op aanraden van die pc-repareur herinstalleer ik windows xp.

nu, voordien had ik drie partities (C: ongeveer 130 gb en de andere twee , 100 gb en 250 gb: wat een totaal maakt van 500 gb). en momenteel heb ik na de herinstallatie enkel nog mijn lege c partitie(waar windows op staat) van130 gb.
ik weet dat je met de installatie van windows service pack 2 de overige 350 gb kunt herkennen, maar dan moet je die ook formateren en ben je ineens ook alles kwijt (als ik me niet vergis). maw, hoe kan ik voorkomen dat die 350 gig vol films en games verloren gaan.

tips over allerhande recovery software ed zijn welkom.
voorlopig wijzig ik niets aan men pc en wacht ik jullie raad af.

alvast bedankt,

Hoe heb je een herinstallatie gedaan?
Met een echte setup cd-rom of met een meegeleverde Recovery-cd ?!

dank voor reactie

herinstallatie gebeurde met een echte setup cd-rom van windows xp ,de meegeleverde recovery cd is een vista versie (en ben geen fan van vista)

Heb je aangegeven om partities te verwijderen bij de setup?

wel neen, bij de setup kwam er geen optie om andere partities te verwijderen,

ik heb een nogal oude versie van windows xp (zonder service packs) en die herkent simpelweg enkel mijn c schijf van 130 gb. pas bij het installeren van service pack 2 herkent ie al men partities.

maar heb net een recentere versie van xp pro in handen (met sp3 geïntegreerd) en kga nu daarmee de boel eens herinstalleren.

probleem lijkt me opgelost
heb ondertussen xp pro met service pack 3 geinstalleerd, die herkent wel de ontbrekende partities.

ben nu bezig om met behulp van het programma GetData.Recover.My.Files.v3.9.8.6472 de verloren files terug te krijgen. en het lukt aardig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan