Partities maken en mappen overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik heb gedaan zoals velen: alles op één schijf, de C-schijf.
Nu zou ik mijn D-schijf willen vergroten (C-schijf verkleinen) en alles wat programma's aangaat op de C-schijf laten en alles wat "mijn documenten" aangaat van de C- naar de D-schijf verplaatsen.

Kan dat zonder problemen met "Partion Magic"?

Ik werk met XP-Home edition en Office XP.

Misschien is dit probleem reeds op het forum behandeld maar ik kan daarover niets vinden!! :(

Nou eh.....niets te vinden? :p

*link*

Ja, het kan dus heel goed met PM. Prachtig programma. Vergeet niet die diskettes aan te maken zoals PM je vraagt.
Het programma kauwt je het meest voor.
Als je nog een vraag hebt kom je maar.

Bedankt Elisa voor de snelle reactie. Ik zal nu wat tijd nodig hebben om al die items te overlopen.
Mijn voornaamste vraag was: Kan ik dan, zonder problemen, mijn map "documents and settings" naar die D-schijf kopiëren.
Bij een probleem kom ik, als het mag, bij jullie terug. :)

Nee, niet kopieeren.

Lees DIT Je kunt er n.l. ook een script downloaden.

Het zou kunnen zijn dat je virusscanner gaat piepen als je dit script gebruikt. Je zult dan dit script moeten autoriseren. Sla het ook op want je zult het misschien nog wel eens willen gebruiken.

Sorry, heb een nieuw bericht geplaatst i.p.v. een reachte op een bericht. :(

Knip dat bericht, schrijf er even verkeerd of zoiets en klik op de knop misbruik. In dat mailtje schrijf je ook verkeerd geplaatst.
Plak je geknipte bericht hier. Dan houden we overzicht.

Danke, Elisa, Ik heb reeds veel bijgeleerd. Echter nog een vraagje.

Wat kan ik verplaatsen of verplaats ik best?

De map "Documents and settings" of alléén de map "Mijn documenten"? Ik vermoed: de map "Mijn documenten"

Heb het al gelezen.
Volgens mij kun je dat alleen met de map 'Mijn documenten' doen.

Heb je al met Partition Magic een partitie gemaakt?
Snel! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal dat partitionneren vanavond doen: heb dan een zee van tijd!!

Ik hou je op de hoogte:)

Lees goed wat PM je voorschotelt dan kan er niets mis gaan. Vanavond ben ik weg. Ik hoor het morgen wel. :)

Stom maar ik heb tot vandaag, en dit wegens onvoorziene omstandigheden, nog niet de mogelijkheid gehad Partition Magic te installeren, laat staan te gebruiken!! :(

Dit zou ik nu doen.

Ik stel echter vast dat op de CD-rom 2 programma's staan:

Partition Magic en Boot Magic.

Moeten beide programma's worden geïnstalleerd? En wat is het verschil tussen beide programma's? ;)

Begin maar gewoon met Partition Magic.
Ik heb Boot Magic ook nog nooit hoeven gebruiken.

Eindelijk met PM mijn C-schijf verkleind en de D-schijf vergroot. Ook de map Mijn Documenten heb ik door kopiëren op de D geplaatst. De methode "Verplaatsen" (http://www.hccbg.nl/vraagbaakarch/windows/127.html) lukte niet aangezien de optie Verplaatsen in mijn menu niet voorkwam.
Als ik nu de map Mijn Documenten, die nu nog altijd op de C staat, wil verwijderen lukt het niet want Windows zeg mij (terecht) dat die map een systeemmap is en dus niet kan verwijderd worden.
Hoe komt het dat die optie Verplaatsen bij mij niet verschijnt (bij het rechts klikken op Mijn Documenten) of, hoe kan ik nu de map Mijn Documenten van de C verwijderen? :confused:

We hebben het over onderstaande. In mijn kladbloknotitie kwam ik tot dezelfde conclusie tot ik het rechtsklik menu bekeek.
Nu zul je er wel uit komen.
Fijn dat alles met PM is gelukt :)

Standaardmap Mijn documenten verplaatsen

Standaard slaat Windows alles op in de map Mijn documenten. Hierdoor raakt de C-schijf meestal nogal snel vol.
Er is een manier om deze map te verplaatsen naar een andere partitie/schijf waardoor alles standaard op die andere partitie/schijf wordt opgeslagen. Dit is nogal handig als je Windows opnieuw moet installeren of moet formatteren omdat het systeem niet meer naar behoren werkt. Je bent er in dat geval altijd van verzekerd dat je je data niet kwijt raakt.

Start Verkenner. Maak een map op de partitie/schijf waar je alles standaard wilt opslaan.
Klik nu met de rechter muisknop op de map Mijn documenten en kies voor Eigenschappen.
Kies vervolgens voor Verplaatsen In het rechtsklik menu, blader naar de map waar je alles wilt opslaanen klik op Ok.
Klik als laatste op de knop Toepassen en bevestig het verplaatsen van de documenten met Ja.
Vanaf nu zullen de documenten standaard op de nieuwe plaats worden opgeslagen.

Laatst bewerkt:
Handig idd voor Mijn documenten.

Maar als ik dit voor gedeelde documenten wil doen kriij ik niet de mogelijkheid "verplaatsen "aangeboden ?

Kan dit wel en zo ja hoe ?

Alvast dank.

Heb je het wel geprobeerd dan?
Rechtsklik er op en kiezen 'naar map verplaatsen'
Alleen zie ik voor deze map eigenlijk het nut niet zo.

Laatst bewerkt:
Dat is toch het logisch vervolg op het verplaatsen?
Als je verplaatst naar een map moet je wel zorgen dat deze er is.
Zo revolutionair is die oplossing van die site niet. Het zit al in XP.

Ik denk dat ik een andere versie van windows XP Home Ed heb dan jullie.
Rechts klikken op "Mijn Documenten" en kiezen voor "Eigenschappen" levert mij twee tabbladen op: "Algemeen" en "Delen".

Alleen als ik rechtsklik op de titelbalk van "Eigenschappen" verschijnt "Verplaatsen" en "Sluiten". Bij klikken op "Verplaatsen" (rechts of links) verandert alleen de muisaanwijzer in een kruis (met 4 pijltjes) en verder is er niets mee aan te vangen!!

Wat gaat er dan bij mij mis? :(

Er staat een fout in die vorige omschrijving! Daarom heb je problemen.
Je rechtsklikt op een van die mappen (gedeelde of documenten)
Direct kiezen voor verplaatsen. (niet via eigenschappen)
Je krijgt dan het volgende te zien:

Bijlagen

• Mijn documenten - verplaatsen.jpg
    Mijn documenten - verplaatsen.jpg
    29,1 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan