partities maken in vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter chif
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chif

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
ik heb 2 schijven op mijn lap top (fujitsu siemens amilo) c: (148G) en d: (73G) ik hoor regelmatig dat ik mijn c: beter opdeel in partities hoe kan ik dat het beste doen (liefst met behoud van bestanden) we zijn wel met 2 gebruikers op de comp. ik weet al hoe ik mijn schijf kan verkleinen maar ik weet niet hoeveel en hoe ik hem moet noemen (als ik d: ingeef veranderd mijn oorspronkelijke schijf dan in bvb f:???) vista geeft mij geen voorkeur van hoeveel ik mag inkorten terwijl ik ergens had gehoord dat hij dat zou doen. is ni dringend maar zou het gewoon willen weten:p

Als het goed is,

Moet je de Vista CD er bij gebruiken.

Opstarten via de Vista CD, dan krijg je een soort menu. Daarna kun je zelf de C:/ instellen.

Ik weet niet hoe je dat moet instellen maar om in het partitiemenu te komen moet te lukken zijn. :p

dwz recuvery cd dan? heb ze opgestuurd gekregen van siemens (lap top gaf fout bij het proberen te branden) spijtig dat je dat niet gewoon via configuratiescherm kan he:thumb:

Partition Magic gebruiken misschien?

Dan kun je gewoon in stappen werken en geeft het programma aan hoeveel je kunt gebruiken.
Voor het maken of veranderen van partities gebruik ík altijd Partition Magic....

klinkt goed maar is een trial en normaal probeer ik dat wel maar symantec daar heb ik veel problemen mee gehad om norton eraf te krijgen heb daar uiteindelijk een tool voor gevonden maar ne kennis heeft daar ook eens mee zitten prutsen en denk dat hij meer mappen van symantec er heeft af gehaald dus ... freeware zou toffer zijn om te proberen maar zeker :thumb: voor de moeite:D

:o ik zie niks staan van cd branden dus ga het eens uitpakken heb juist nog een herstelpunt gemaakt voor eventuele probs:thumb:

is dat genoeg verkleint en is dat normaal dat dat logical wordt genoemd denk wel dat het logisch klinkt:o sorrie nog steeds de leek:rolleyes:
p.s. aan de ruimte te zien heb ik toch wel meer als genoeg over denk ik he?

pfff da was me gisteren nogal iets ik moest heropstarten omdat te kunnen maken en tegen dat hij op 33% stond deed hij meer als een kwartier niks meer kon hem niet afzetten of niks??? enige oplossing was batterij verwijderen achter dat heropstarten vroeg hij dat nog eens om uit te voeren. heb cancel gedaan kom ik terug op mijn gewone ?? instellingen ale herstelpunten waren verdwenen en er zijn blijkbaar toch instellingen verranderd maar kan er toch normaal mee werken moet dat toch nog eens lezen om te zien of ik nog wat meer tijd had moeten geven ofdat ik iets over het hoofd heb gezien laat wel iets weten als ik meer weet :confused:

Het kan inderdaad erg lang duren. Rustig laten gaan en soms sluit het af met een foutmelding maar dan blijkt het toch goed gegaan te zijn.

heb via dit een extra partitie gemaakt en blijkbaar lukt dat wel goed. bedankt voor de raad:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan