Partities maken in WINDOWS 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalisjke

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Men vroeg mij :confused: om een op nieuwe laptop, met alleen een C schijf, 2 partities bij te maken. Besturingssysteem is Windows 7. Welke werkwijze moet ik volgen en kan het ook zonder eerst back-up te maken ? Alvast bedankt !:d

Rechtermuistoets op ''deze computer" en kies voor beheren/manage

In het computermanagement ga je naar Opslag/schijfbeheer

Daar kun je de huidige partitie verkleinen en de vrijgekomen ruimte voorzien van het aantal gewenste partities.

Kan dat zonder backup maken? Tuurlijk kan dat! Maar of het verstandig is......

Moet men dan écht eerst een back-up maken? Als het toch zo simpel is dan is het toch niet nodig?:rolleyes:

Dat is het leuke van de vrije wil die je hebt gekregen, niets moet. Aan de andere kant moet je dan niet gaan zeuren als het fout loopt. Dus als je ervan overtuigd bent dat alles goed gaat maak je geen backup. Heb je ook maar de geringste twijfel (zou ik altijd wel hebben, maar goed een laptopje is wat anders dan een serverpark) dan maak je uiteraard een backup van de documenten enzovoorts.

Zorg wel dat je een setje installatie DVD's hebt (Windows etc). Je weet maar nooit ;)

Windows 7 heeft zélf de functionaliteit van een backup aan boord, zowel de systeembackup, alsmede de bestandsbackup, daar heb je dus geen externe software (meer) voor nodig.

Heel erg bedankt allen! 'k Zal dus maar een backup maken eerst,zeker,hé! Alzo heb ik als leek weer twee dingen ineens bijgeleerd ! ! !

Ondertussen succesvol partities gemaakt ( ... na en volledige back-up image ! ) in Windows 7. Alleen spijtig dat Windows zélf berekent hoeveel er voor de C-schijf dient vrijgehouden te worden!Alzo heb ik dus nu een C en een D schijf van elk ...zo'n 250 GB , daar waar ik veel liever een verdeling van bijv. C 80 en E 420 had gehad! Dit kreeg ik echter niet voor mekaar! In ieder geval aan allen HARTELIJKE DANK ! ! ! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan