Partities maken niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Impulse

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
Berichten
34
Hallo Allemaal,

Mijn computer is er gisteren ineens mee opgehouden. Start de computer opnieuw op maar krijg een melding disk boot failur. Nu wil ik die harde gaan formateren om windows xp opnieuw te installeren, maar hier komt het probleem. Dit lukt niet. Start de computer op met de XP cd. Het geeft aan dat er geen partitie is en dat deze aangemaakt moet worden, Nou ik druk de optie om partitie te maken( c is dat geloof ik) kan je kiezen hoeveel MB de partitie moet zijn, druk op enter en er gebeurt niets. En nu? Wordt er langzaam moedeloos van en geld om ff een nieuwe computer te kopen heb ik ook niet.:confused: :(

Hoop dat iemand mij kan helpen.
 
probeer een met een boot disk .
www.bootdisk.com
op een floppy zetten daar mee opstarten .
Fdisk draaien en dan format .
dan de cdrom van xp
 
ff je harde schijf als ''slave'' in een andere pc hangen, en goed controleren.
 
Welk merk en type is het? Kijk anders hier even voor meer info.

thnx, zal ff kijken. vd week ff een behuizing halen om het aan te sluiten op de laptop, eens kijken of ik hem aan de praat kan krijgen, wil eigenlijk wel de foto's en andere belangrijke dingen hebben.
 
Ik denk dat er iets anders aan de hand is met mij mijn computer. Met die nieuwe harde schijf kan ik ineens wel een partitie maken, formatteren en installeren. Maar elke keer reboot de computer uit zichzelf. Eerst dacht ik dat het kwam door de windows update's, Maar nu twijfel ik. Nu is het weer uit zichzelf gaan rebooten en krijg ik het niet meer aan de praat. Weer Boot disk failure.

Wat is er aan de hand met dat stomme apparaat. Wie kan mij dat vertellen?
 
Zitten alle kabels goed aangesloten?
Wordt de harde schijf goed herkend in het bios, of heb je daar ook problemen?
 
Zitten alle kabels goed aangesloten?
Wordt de harde schijf goed herkend in het bios, of heb je daar ook problemen?

Alle kabels goed aangesloten, bios ziet het. Iemand die ik ken die in de systeembeheer zit heeft er even na gekeken en snapt er de ballen van wat er met dat ding aan de hand is.

Verschillende Boot programma's gedownload en op een schijfje gezet, but no can do, doet het niet. Ineens geeft ook een foutmelding aan voor mijn A drive i/o error. Terwijl het in eerste instantie de A schijf wel leest.


Kortom het komt er denk ik op neer dat mijn computer na 6 jaar het heeft begeven. And beyond repair is.
Ik denk dat ik hem als last resort maar weg breng naar een computershop die er meer verstand van hebben. Heb er genoeg tijd aan besteed en niets werkt:( En anders maar beginnen met sparen voor een nieuwe computer:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan