partities maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanri78

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2001
HOi HOI,

Ik heb een C partitie gemaakt van 8000 MB, het is een schijf van 40 GIG, nu ging dat in Fdisk niet helemaal goed en heb ik 26 GIG in D en 3 GIG in E,

Dat is wel goed maar ik probeer nu via computerbeheer in win XP die 3 gig en die 26 GIG samen te voegen, maar dat lukt niet ik heb ze allebei verwijdert en dan geven ze allebei afzonderlijk vrije ruimte aan? maar ik wil dat die vrije ruimte samengevoegt word zodat ik ze in tweeen kan delen dus zeg maar een D en een E van ongeveer 15 GIG

Ik vind het raar dat hij afzonderlijke vrije ruimte niet bij elkaar zet zodat ik dat in kan delen..

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel :) die C partitie is goed want ik wilde voor windows apart gewoon 8000 MB en dat staat er nu die andere 2 nog ..

Heb je Part Magic? Daar kun je alles mee aanpassen naar wens, anders wordt het fdisk.
En aan fdisk kleven wat bezwaren en beperkingen.

Ja die krijg ik morgen, dus probeer dat wel even dan als het lukt laat ik het wel even weten bedankt..

Groetjes Robby : )

als je rechtermuis op deze computer doet en dan beheer,
daarna naar schijf beheer.
zie je waarschijnlijk een aantal vakjes die je schijfaanduiding weergeven.
als je nu je d en e schijf met de rechter muis knop aanklikt en logisch station verwijderen of partiti verwijderen moet het weer 1 geheel worden.
die kun je nu dus weer in tweeen delen en formateren.
succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan