Partities op een netwerkschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hi!

Misschien een rare vraag maar: waarom zou je partities willen op een netwerkschijf :confused:.
Het enige wat ik mij kan bedenken is quota indelen in een multiple-user environment.

fantasie

Misschien een rare vraag maar: waarom zou je partities willen op een netwerkschijf

Misschien gebruik je deel van de netwerkschijf voor de netwerkserver?
Zo heb ik een linux server met een externe schijf in drie partities: 1 (lilnux) boot partitie, 1 swap partitie en 1 (fat32) partitie met gedeelde bestanden. Mocht er iets mis gaan, dan kan ik die externe schijf aan een Mac of PC hangen en toch de gedeelde bestanden benaderen op de FAT32 partitie.

Voor quota kan het eventueel ook: een publieke partitie van 10 GB waar je dus maximaal 10 GB aan rommel van buitenstaanders op toelaat, en een prive partitie van 90 GB waar alleen geautoriseerde gebruikers hun spullen op mogen zetten.

Of misschien maak je allemaal 4,7 GB partities die je dan gelijk op DVD kan branden? Lijkt me stug, maar je kunt creatief worden.

Nog andere al dan niet hypotetische redenen?

Jelle

Nee, schijf beschikt niet over server mogelijkheden. Er draait wel een web-server op voor de config, maar dat gedeelte is op alle mogelijke manieren afgeschermd (maar goed ook denk ik :)).

Het "rare" is, dat alle mappen toegangelijk zijn vanaf de root. Dit is alleen met schijfletters op de lossen, maar dan kan ik alsnog het apparaat los benaderen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan