Partities samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcmvannistelrooij

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
17
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht , met een ssd van 256gb en een harde schijf van 1tb. Nu zijn deze twee allebei verdeeld in 2 partities. Het zal vast wel zo zijn voordelen hebben, maar ik wil gewoon 2 schijven hebben; namelijk 256gb ssd, en 1tb harde schijf. Nu heb ik me laten vertellen dat ik dat in schijfbeheer kan doen. Maar nu kijk ik in schijfbeheer en staat bij de ssd schijven ook nog een herstelpartitie en nog een stukje vooraan wat me niks zegt. Is het slim om de C en D schijf (zoals op de bijlage staat) bij elkaar te voegen en de 1tb dan? Dan laat ik die herstelpartitie en die andere gewoon staan. Heeft dit ook invloed op wanneer ik naar Win10 upgrade? Bij voorbaat dank!Naamloos.jpg
 
Hoi,
Aan de eerste schijf (0) zou ik niets veranderen, die 100MB zijn bedoeld voor de evt. encryptie van de schijf, de C: en D: zou ik niet samenvoegen (zo hou je de partitie van het OS schoon als je jouw persoonlijke bestanden naar D: verplaatst) en de laatste partitie spreekt voor zichzelf, daar kun je de pc mee herstellen naar fabriekswaarden.
De tweede schijf (1) zou je kunnen samenvoegen, al vraag ik me af waarom je dat wilt maar dat is jouw zaak natuurlijk.
Als je veel muziek hebt zou je E: voor muziek kunnen reserveren en F: voor foto's, video's o.i.d.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor je reactie! De reden waarom ik de partities wil samenvoegen is meer voor mijn persoonlijke overzichtelijkheid. Ik ben gewend om simpelweg 1 harde schijf te hebben, waar 2 partities van zijn gemaakt. Namelijk C en D. Er zijn een aantal programma's die ik gebruik die automatisch op de primaire harde schijf geïnstalleerd worden. En 128gb vind ik dan niet zoveel. Ik vroeg me af of het samenvoegen van c en d werkelijk zoveel uit zou maken als het voor mij persoonlijk wat overzichtelijker is. De 1tb schijf maakt inderdaad niet zoveel uit zoals je zegt.

Maar als ik je goed begrijp, zou ik c en d wel kunnen samenvoegen, maar is het fijner om ze apart te houden. Zodat het overzichtelijker is en je OS zo echt apart houdt?
 
Lees deze uitgebreide handleiding even (incl. screenshots) en beslis daarna wat je wilt.
In feite verandert er voor jouw niets, dus klik je op documenten b.v. dan ga je gewoon naar documenten die dan in werkelijkheid op D: staan.
Mijn C: b.v. is 50 GB groot waarvan nog 22 GB beschikbaar is (ik heb Win 7 Ultimate). Dus die 95 GB die jij hebt is meer dan genoeg zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan