Ik heb een harde schijf van 500 Gb uit de externe behuizing gehaald en in mijn desktop geplaatst. Vervolgens werden de drie (dynamische) partities zonder problemen herkend in de Windows Verkenner en kon ik data lezen en wegschrijven net zoals deze schijf nog extern was aangesloten.
Het probleem ontstond na een herinstallatie van Windows XP en het opnieuw aansluiten op de SATA1 poort. Hoewel de schijf in de bios wordt gedetecteerd en tevens ook zichtbaar is in apparaatbeheer worden de partities niet meer weergegeven in de Windows Verkenner. Ik kan dus mijn data niet meer bereiken.
Als ik Hard Disk Sentinel opstart dan wordt de harde schijf herkend en als de Q-schijf weergegeven.
Helaas zijn de partities wederom niet zichtbaar.
Hoe kan ik deze harde schijf weer toegankelijk maken?
Het probleem ontstond na een herinstallatie van Windows XP en het opnieuw aansluiten op de SATA1 poort. Hoewel de schijf in de bios wordt gedetecteerd en tevens ook zichtbaar is in apparaatbeheer worden de partities niet meer weergegeven in de Windows Verkenner. Ik kan dus mijn data niet meer bereiken.

Als ik Hard Disk Sentinel opstart dan wordt de harde schijf herkend en als de Q-schijf weergegeven.

Hoe kan ik deze harde schijf weer toegankelijk maken?