Partities van harde schijf zijn onzichtbaar in Windows Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleutel62

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2011
Ik heb een harde schijf van 500 Gb uit de externe behuizing gehaald en in mijn desktop geplaatst. Vervolgens werden de drie (dynamische) partities zonder problemen herkend in de Windows Verkenner en kon ik data lezen en wegschrijven net zoals deze schijf nog extern was aangesloten.
Het probleem ontstond na een herinstallatie van Windows XP en het opnieuw aansluiten op de SATA1 poort. Hoewel de schijf in de bios wordt gedetecteerd en tevens ook zichtbaar is in apparaatbeheer worden de partities niet meer weergegeven in de Windows Verkenner. Ik kan dus mijn data niet meer bereiken.:confused:

Als ik Hard Disk Sentinel opstart dan wordt de harde schijf herkend en als de Q-schijf weergegeven. Hitachi-PrScr.gifHelaas zijn de partities wederom niet zichtbaar.

Hoe kan ik deze harde schijf weer toegankelijk maken?

Je hebt de partities en data aangemaakt in een eerdere installatie van WXP. De nieuwe installatie zal dat niet herkennen als "van hem" (jou dus) en dus heb je default geen toegang.
Maar je had wel de partitie en de data moeten kunnen zien. Dan had je iets als "take ownership" kunnen doen.
Nu heb ik daar geen pasklare oplossing voor.
Je schrijft dat het dynamische partities zijn. Heb je al geprobeerd die toestand weer te herstellen of in te stellen of na te bootsen?

Inmiddels heb ik deze schijf op een SATA-raid controller aangesloten en kan nu weer beschikken over de data

Vermoedde al dat het zo iets zou zijn... De sata controller-harddisk(indeling) relatie of setup ligt vaak heel gevoelig. En dan is een goede backup soms heel handig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan