Partities veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik ga binnenkort eens flink opruimen (lees formateren) en mijn grootste HD (80Gb) heeft nu 2 partitie 1e is 74,5 Gb en de 2de is 4 mb.

Nu wil ik die stations gaan verbouwen als de pc leeg is, maar ik weet niet hoe Fdisk werkt, bestaan er nog andere proggie daarvoor die in Dos dat kunnen, oja ik heb geen beschikking over een diskette station.

Of zijn die partities ook de wijzigen in Windows XP zelf (PRo versie)

een ander vraagje: ik heb ook nog een HD van 30 Gb en het rare is dat die wordt gezien als Station C: en D: (2 partities dus) en de 80 gb wordt gezien als stations G: en H: dus de DVD-rom en CDrw zitten er nog voor.

Hoe kan ik dat netjes op volgorde krijgen?

Alvast bedankt

De DVD-Rom en de CD-RW krijg je erachter door deze eerst te verwijderen in Configuratiescherm/Systeem/Hardware/Apparaatbeheer.
Als je de PC dan opnieuw opstart zal hij de G en H verplaatsen naar E en F en de DVD-Rom en CD-RW erachter installeren.

Wat het partitioneren kan ik het gebruik van Partition Magic aanraden. Kun je altij tussendoor partities wijzigen zonder dataverlies.

Gr. Fred

Als je XP opnieuw gaat installeren heb je de keuze om de volume grootte (lees partitie) te wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan