partities veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

axelx19

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
ok in mijn pc zit maar 1 hd van 1 tb
in windows echter blijkt dat die is opgesplitst in C: 86 GB , D: 831 GB en recovery E: van 13 GB
aangezien mijn belangerijkste bestanden op c staan bv muziek in mijn muziek map begint die aardig krap te worden
en mijn d word gebruikt voor computerspellen en programmas

ik zou dus willen weten of ik c wat meer gb kan geven en d wat minder 400gb en 600gb bv

alvast bedankt
Knipsel.PNG

Ok....

Deze wordt iets lastiger aangezien E(recovery) tussen C en D ligt.Ik adviseer je om een back-up te maken voor het geval dat.
Komt die.....
Open progje en klik de D aan.In linker deelvenster komt een regel move/resize.klik dat aan.
Er komt een pop up van je D.Ga met je muis op linker vertikale lijn staan en houd muisklik in en maak schuifbeweging naar rechts.
D wordt kleiner en verklein hem als dat jij wilt(die 200gb bijv)laat muis los en klik op OK.
Klik nu de E aan en klik op move/resize.Er komt een pop up van je E.Met rechts een grijs gebied.
Muis op rechter vertikale lijn en schuif naar rechts.E wordt groter.Ga nu op linker vertikale lijn en schuif naar rechts.E wordt weer kleiner.
Dit zal dan die als voorbeeld die 200gb zijn.Klik op OK
Klik nu de C aan.In linker deelvenster de regel Move/resize.Er komt een pop-up van je C.Met rechts dan een grijs gebied.
Met je muis op rechter lijn en schuif naar rechts.C wordt dus groter.Klik op OK.
Klik nu links boven op apply.Progje gaat zijn werk doen en laat hem dat ook doen.Pc met rust laten dus.

ik heb op dit moment geen schijfjes bij de hand maar hoe groot is de kans dat er iets misloopt?
wat is het risico?

ik neem namelijk niet graag een risico met een pc van €1300 :cool:
ik moet dus absoluut zeker zijn.

Het is bij mij nog nooit mis gegaan en ook niet bij degene die ik geholpen heb op het forum hier.

heel erg bedankt
er zijn een paar moeilijkheden geweest
d was in gebruik dus toen moest ie werken vanaf de boot
uiteindelijk toch gelukt
thx:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan