Partities verdwenen en schijf onleesbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Base
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb inmiddels een optie gevonden in PC Inspector om een schijf op partities te doorzoeken, dus het moet wel kunnen. Ik moet nog even zien wat deze precies terug kan vinden.

Ik zal GetDataBack ook even proberen (ik had de reactie helemaal over het hoofd gezien :o )

Bedankt voor alle tips! :thumb:

Even een update, voor geinteresseerden en mensen die er misschien nog wat aan hebben in de toekomst. :)

Ik heb inmiddels 4 programma's geprobeerd:
  • R-studio: leverde veel bestanden van 0 bytes op die dus onleesbaar waren. Het recoveren lukte hiermee dus niet goed..
  • PC Inspector: Recoveren ging wat beter, maar vond een deel niet en kon bepaalde delen slechts beperkt terughalen. Daarnaast heb ik 2 poging gedaan en bij beide pogingen bleef de pc hangen, waardoor de gegevens maar half terug te halen waren. :rolleyes:
  • GetDataBack: Recoveren ging zeer goed, bijna alles heb ik hiermee terug kunnen vinden en tevens van goede kwaliteit (op enkele bestanden na). Nadeel is wel dat je niets kunt recoveren zonder te betalen.. :( Voordeel van dit programma aan de andere kant is dat je de gegevens van een scan op kunt slaan, zodat je later niet de hele schijf opnieuw hoeft te scannen om iets te recoveren.
  • File scavenger: Dit programma heb ik ook geprobeerd en kwam met een lange, onoverzichtelijke lijst met allerlei mappen als resultaten, waarvan de structuur niet meer te herkennen was. Erg lastig om hier dingen in terug te vinden dus. De kwaliteit van de bestanden heb ik niet goed kunnen testen omdat maximal 64 kB gerecovered kan worden bij de gratis versie. :(
Mijn probleem is dus grotendeels opgelost dankzij GetDataBack! :thumb:

Bedankt voor de mooie samenvatting :)

Hiermee help je onze forumleden, die tegen hetzelfde probleem aanlopen of hebben.

groetjes speedtouch

Thanx :)

<strike>Maar ik heb verder nog niets met de bewuste schijf gedaan, dus als iemand nog een recover-progje weet dan zou ik die ook nog wel even kunnen uitproberen ter vergelijking. :) ( bij voorkeur een gratis progje natuurlijk ;) )</strike>

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan