Partities verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonos

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2001
Berichten
67
Na vervanging van de batterij in het moederbord ben ik de partities zoals ik die op mijn schijf had ingedeeld kwijt.

Hoe kan ik deze weer terugkrijgen? of is dit gewoon niet meer mogelijk ?

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Yvonne
 
Hoe staat het dan met de data op die schijf/in die partities, ben je die ook kwijt?
 
Dank je voor je antwoord.

Of ik de data kwijt ben weet ik niet.

Als ik via verkenner kijk zie ik de hele partities niet meer, dus ik kan ook niet kijken of ik de data kwijt ben.
Het lijkt mij dat ik het niet kwijt ben maar dat het verborgen zit ergens maar waar.
Aangezien ik alleen maar de battery vervangen heb en niets in het systeem veranderd heb.

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik dit weer rechtbrei, aangezien er behoorlijk veel data opstaat die ik niet op een backup heb staan.

Groet,

Yvonne
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in verkenner of je schijf herkend wordt als Fat32 (rechtsklikken>eigenschappen) Zoniet ga dan naar Bureauaccesoires>Systeemwerkset en zet je schijf om naar Fat32.

Als je opstart...kijk dan op je scherm of de hd wel herkend wordt en wordt weergegeven in het opstartscherm.

Zo niet ga dan de bios in en kijk bij de eerste optie (meestal standard cmos setup) of de opties voor de schijven alle op "Auto" staan. Dit wil zeggen dat de schijven automatisch herkend zouden moeten worden.
Sluit de bios af en vergeet niet de instellingen op te slaan (F10 en kies Y) start opnieuw op.

Helpt het niet ga dan weer de bios in en kies "Load Setup Defaults" of "Bios Defaults"vergeet niet de verandering weer op te slaan.
 
Bedankt het is weer opgelost

Rene hartstikke bedankt voor je reactie.

De c schijf is inderdaad een fat 32.

Ik ben via de bios naar cmos setup gegaan en heb gekeken wat hier stond.
Voor mijn gevoel klopte er iets niet maar ja wat. (leek dat ik ben)

ik ben hier met esc uitgegaan en heb gekeken bij harddisk.

Hier stonden veel meer gegevens, dus dacht dit zal ik wel over moeten nemen in cmos setup.
ook hier weer met esc uitgegaan.

Toen terug naar cmos setup en wie schetst mijn verbazing, alles was al ingevuld.

de bios afgesloten uiteraard gesaved.
De pc opgestart en ja hoor alle partities zijn weer zichtbaar en benaderbaar fantastisch.

Je bent echt een kei, hartstikke bedankt
Yvonne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan