Partities verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fixmbr

Als ik in de herstelconsole fixmbr opstart dan vraagt hij van welke windows.
Nu krijg ik drie partities C, D en E...
Dit is de eerste schijf !
Gaat hij nu de mbr op de eerste schijf herschrijven ?
Ik moet op de tweede schijf zijn ?

Wil toch een beetje zeker spelen alvorens alles (als het nog niet te laat moest zijn :( ) om zeep te helpen.

FixMBR

Zover ik weet moet hij het ook op de tweede schijf kunnen, maar dat moet ik even voor je uit proberen.

Eric.

P.S. een schijf die benaderd kan worden wordt niet gemold door Fixmbr.

Ik heb alle data die op de 2e schijf stond, ofwel reeds op backup op DVD, ofwel kunnen recupereren als verwijderde data van mijn andere schijf.
PCI-doctor is daarbij een grote hulp geweest.

Dus ik kan mijn tweede schijf terug formatteren en in partities delen.

Wat moet ik nu doen, ik had verstaan dat ik deze nu dynamisch moest instellen ?

Ik ga nu ook win2K op mijn eerste schijf terug installeren, ineens korte pijn.

Gaat win 2K nu die tweede schijf terug volledig zien, in zijn volle 160 Gb ?
Of moet ik iets speciaals doen ?

Ik weet het, ik blijf maar aandringen, maar je moet ook weten dat ik je hulp zeer zeker weet te appreciëren.

Dirk

Beste Dirk

Je bent helemaal niet vervelend, je doet me alleen steeds meer beseffen dat ik haast moet maken met het schrijven van de handleiding.

1) Win2K ziet standaard geen schijven groter dan 130 gig. Maar dat geeft niets.

Wat je moet weten is dat je de schijven pas dynamisch moet maken NADAT je 48 bit adressering hebt ge tweaked.

Dus:
Dual boot 2K & XP werkt alleen als je eerst 2K installeerd dan tweaked en daarna XP installeerd.

2K installeren doe je op een primaire partitie, zeg tussen de 5 en 10 gig. De rest van de schijf laat je leeg (niet toegewezen) Ik zou nog niets installeren.

dan tweaken:
http://www.seagate.com/support/disc/download/reg_48bit_lba.exe

Daarna maak je je schijven dynamisch.

Meestal moet je dan twee keer opnieuw opstarten.

Nu ga je verder met installatie, nadat je de volumes hebt gemaakt die je denkt nodig te hebben.

Let Op:
Als je ruimte op je schijf laat (niet toegewezen) kun je eenvoudige volumes later groter maken. Met striped volumes gaat dat niet, die moet je dus direct de juiste grootte geven.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan