partities verdwenen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

klm123

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
5
Hallo iedereen,
Ik heb het volgende probleem.Ik heb een DVDRW van lite-on geinstalleerd bij deze dvdrw was een Nero OEM Suite met nero expres 6.6, na installatie van nero waren mijn partities verdwenen en liep allles in de soep.Alles geformateerd windows opnieuw geinstalleerd ook nero en weer hetzelfde probleem.Dvd brander is aangesloten op 2 de IDE kanaal als Master HDD op 1 ste als master en cdrom op 1ste als slave.
PC Config: Pentium III 450 MHZ windows 98 SE

Alvast bedankt voor de reakties.
:(
 
Is dat probleem alleen als je nero installeerd of ook zonder nero?
Ik wil hier mee vragen of de dvdrw zelf een conflict veroorzaakt?
 
Alleen als ik nero installeer, nero heeft wel een tijdje goed gewerkt,want ik heb eerst met DVD shrink een paar DVD's kunnen backuppen,maar ik denk dat het probleem ligt bij het opruimen van de pc met het programma CC CLEANER.Deze heeft ook een register opruim functie en hier zit heel veel van nero tussen.Helaas stond dit programma op de verdwenen partities en kon ik geen backup van het register terugzetten.Ik vindt het ook wel vreemd dat de partities D en E verdwenen zijn en de C partitie is onaangetast.Van die 2 verdwenen partities waren virtuele cdromstations gemaakt.En als ik deze aanklikte in verkenner ehet volgende bericht: Het station of netwerk is niet bereikbaar.Evenzo met de programmas die op D of E waren geinstalleerd.
 
Als je ccleaner laat draaien dan moet ge goed kijken wat je laat verwijderen.
Het kan zijn dat er daardoor problemen zijn ontstaan.
Verwijder nero eens en kijk wat de pc dan doet?
 
re: partities verdwenen

Ik heb nero proberen te verwijderen maar het bestand uninstall van nero was niet meer bereikbaar dan maar alles van nero uit het register verwijderd maar de problemen bleven hetzelfde.Met de opstartdiskette van windows opgestart en met sys c: systeembestanden gekopieerd: nog altijd problemen.Met scanreg/restore goed werkend register teruggezet nog altijd problemen.Dan maar alles geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd,maar nu durf ik nero niet meer te installeren.Ook start de computer soms niet meer van harde schijf.Ik zet dan de computer uit met de uitknop en kan daarna weer opstarten.Soms kom ik in het bios terecht soms draait hij in veilige modus waarna ik dan door opnieuw op te starten weer gewoon kan verder werken.Zou het probleem niet liggen bij het moederbord???Het is een SOYO 6 BA+ en is toch al weer bijna 8 jaar oud.Ik weet het ook niet meer.
 
Ge hebt je pc terug geformatteerd. Heb je ook de partities verwijderd en terug aangemaakt?
Daar kan nu het probleem zitten.
Doe dat met maar eens en dan zal je pc beter lopen of gaan!!!

succes
 
re:partities verdwenen

Ja ik heb dus alles geformateerd en nieuwe partities aangemaakt en windows 98 opnieuw geinstalleerd.Alles verloopt goed tot vandaag,ik start de computer en ik zie alleen een zwart scherm,dan maar met reset terug gestert met opstertdiskette en scandisk uitgevoerd,de c schijf had een probleem met tvdebug.log of zoiets nu is alles weer goed.

GenuineIntel Pentium(r) III Processor
256 MB RAM
66% van de systeembronnen is beschikbaar
Beheerd door Windows-wisselbestand op station C (1416 MB beschikbaar)
Beschikbare ruimte op station C: 1416 MB van 1996 MB (FAT32)
Beschikbare ruimte op station D: 6812 MB van 6991 MB (FAT32)
Beschikbare ruimte op station E: 11073 MB van 11073 MB (FAT32)
huidige config.
 
Je zou eens een memorytest kunnen overwegen,

http://www.memtest86.com/

Of de huidige reep omwisselen, indien mogelijk, door\voor een andere.

Het probleem kan ook veroorzaakt worden door de ide controllers op het moederbord, maar dat komt niet zo veel voor, die doen het wel of niet, meestal, maar je weet 't niet, hè.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan