Partities vergroten en verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voordeel van een partitie waar je alleen je OS e.d op hebt staan is dat mocht er onverwacht iets gebeuren daarmee dat je dan niet alles kwijt bent.
Als je op D(en wellicht een E bijv) dan al je data(foto's,muziek etc) zet dan blijft dat behouden.
Alles geheel verder aan uzelf dus...:)

Nog een vraagje

hoi hoi ik weer een klein vraagje kan ik met jou progje ook een partitie bijmaken en hoe ??
want zou graag op mijn pc graag een partitie (ongeveer 100GB) appart maken voor mijn foto's want deze foto's lopen soms al snel op tot 5 of 7 mb en omdat mijn hobby fotogafie is trek ik er soms toch wel een 1000 dus
mvg ladyke

Ja dat kan.....indien schijf groot genoeg??:D

Zeg maar hoe de huidige situatie is of beter...plaats een screen.

deze schijf is 2 TB :p dus en je screen komt eraan

Naamloos.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Jij wilt op je tweede schijf(L) dus nog een partitie erbij??

Klik de L aan
Linker venster...move/resize.Met je muis op de rechter vertikale lijn en schuif naar links.Je zou daar een 250gb vanaf kunnen snoepen.(Houd je nog een 400 gb ongeveer vrij op L.)
Klik op OK.
In je hoofdscherm staat nu een regel:unallocated.Klik die aan en in linker venster staat nu:create partition.Klik aan.Het progje zal het zelf al wel een letter toewijzen.In de witte balk waar nu je cursur knippert hoef je niets in te vullen.Klik op ok en dan linksonder voor apply.

(laatste 2 berichten van mij zal ik zo samenvoegen)

Laatst bewerkt:
Jep klopt maar dit zal ook een tijdje duren eer deze klaar is zeker dus dit ga ik morgen waarschijnlijk proberen
mvg Ladyke

ga naar start>rechter muisknop op deze pc> eigenschappen>links in beeld staat geavanceerde systeem instellingen daar klik je op>staat er een kopje prestaties klik daar bij op instellen> tab geavanceerd> aangepaste grote
doe voor begin hoeveelheid het minimum en voor maximum de aanbevolen hoeveelheid.

EDIT:kan het probleem oplossen. als ik die fout code zo zie.

Laatst bewerkt:
hoi frankwannet kan het zijn dat ik de linker balk naar rechts moet schuiven in plaats van de rechter ?
MVG Ladyke

Nee..dat zou niet hoeven.Je "plakt"de nieuwe partitie dus als het ware achter de L.
Melding is overigens helemaal nieuw voor me.

gaf het popup scherm nog iets??

neen niets speciaals maar moet ik logical of primairy nemen ??

logical....

en heb je nog gekeken naar het voorstel van Coolkill?
In scherm stond dus gewoon K en als ntfs?

hoi hoi ja heb juist eens gekeken naar coolkils voorstel maar snap dit niet helemaal .
maar heb juist bij schijfbeheer gezien in windows 7 dat dit ook kan dus heb ik 100 gb partitie gemaakt en dus dat allemaal gedaan en op een gegeven moment vraag ie partitie formatteren . word dan heel de schijf geformatteerd of enkel die100 gb ??
mvg ladyke

weet je of enkel dit deel word geformatteerd of alles
mvg Ladyke

Geeft die alleen de K aan dan formatteerd die alleen de K dus.
Kan je voor de zekerheid L backuppen?

zal dadelijk eens een screen doorsturen
(ik pas dit bericht dan wel aan hoor)
Naamloos.jpg

Laatst bewerkt:
hoi hoi opgelost heb gewoon de L verkleind Met 100 gb en dan een nieuw volume gemaakt -) niet formatteren geselecteerd maar als de setup afesloten word moet je die nieuwe partitie toch formatteren maar alleen de nieuwe partitie word geformatteerd en niets anders dit is het resultaat Naamloos.png

oh ps als ik deze partitie ooit terug weg wil dan moet ik in schijfbeheer deze terug bij de oorspronkelijke voegen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan