Partities verwijderen/vergroten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadSemtex

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Ik had op mijn laptop een artitie met Windows 7 Home Premium (64-bits) die vol stond met Asus bloatware. Ik heb daarom apart een Windows 7 geïnstalleerd, dezelfde als die van Asus alleen zonder zooi. Nou dacht ik dus vrolijk die andere partitie te kunnen verwijderen, kon mijn laptop dus niet meer opstarten, omdat ik dus ook de boot (ding) had verwijderd. Ik heb dus weer een Windows 7 op de andere partitie geïnstalleerd, want uit die andere wilde ik nog wat bestanden overzetten. Ik gebruik MiniTool Partition Wizard, en die geeft aan dat C:\ (de schijf die ik gebruik) als status 'System' heeft, en schijf D:\ heeft als status 'Active & Boot'. Hoe kan ik veilig die andere schijf (D) formatteren zonder dat ik weer krijg dat ik mijn pc niet kan opstarten?

Ohja, en ik kande capaciteit van de C:\ niet vergroten. Ik heb nu 195.4GB toegewezen aand C:\, 116GB aan D:\, en 129,5GB is helemaal niet toegewezen, maar ik kan mijn C:\ niet vergroten, want als ik dat wil doen (via de Windows partitie manager of via MiniTool) dan kan ik die optie niet selecteren.

Alvast bedankt :)

misschien is het slimmer om al je persoonlijke bestanden eraf te halen, daarna alles formateren en windows opnieuw installeren
de c partitie kan je niet vergroten omdat hij dan belangrijke systeembestanden kan verliezen en dan kun je niks meer met je computer

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik eenpersoon weer ga tegenspreken, maar op bijvoorbeeld Hiren's BootCD staan partitie programma's die gewoon C: en D: kunnen vergroten ZONDER een Windows herinstallatie.

Windows Home Premium heeft de standaard optie tot partitie wijzigen niet, Windows Professional wel.

Iemand maar aanraden om een Herinstallatie te doen is wel erg makkelijk.
En dit is je reinste onzin:
de c partitie kan je niet vergroten omdat hij dan belangrijke systeembestanden kan verliezen en dan kun je niks meer met je computer

@muchacho NL ik heb ook een keer gehad dat het met verschillende partitie programm's niet werkte, heb het toen met hirens boot cd gedaan en toen kreeg ik bij het opstarten een fout bestand ... Is niet aanwezig en kon hij niet meer opstarten

Dan is er in jouw uitzonderlijke geval iets niet goed gegaan, want die dingen werken doorgaans prima op die manier.
Waarom zou Windows 7 Professional de optie anders standaard in computerbeheer aan hebben staan als het je C: Partitie zou kunnen verzieken?

TS zegt al dat hij de partitie niet met minitool of windows partitie beheer kan vergroten, dat is een beveiliging, als je het dan toch doet met hirens boot cd, gparted live cd oid dan krijg je dus wat ik ook had

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan