Partities verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CandyBart

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik heb reeds 3 extra partities gemaakt ( dus 4 plaatsen om spul op te zetten van 1 hdd )
uiteindelijk blijkt dat ik deze toch niet zo handig vind. Is de mogelijkheid er om deze weer te verwijderen zonder dat er bestanden verloren gaan? Of zal ik deze bestanden in 1 partitie moeten zetten, zodat ik de andere 3 kan verwijderen? Zoja met welk programma kan ik dat het beste doen? (Ik heb de partities gemaakt met GParted)
Verdere info is dat ik op het moment gebruik maak van Windows 7 Enterprise 64BIT.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Bart

ps: Link naar Deze Computer screenshot:

Je zal toch twee partities moeten aanhouden, een voor je OS en een voor je Documenten, Afbeeldingen, Muziek, Video's enz
Met W7 Schijfbeheer schijnt alles te kunnen op partitiegebied en met Gparted zal het ook wel gaan, maar voor je gaat beginnen ALLES backuppen!!

Laatst bewerkt:
1. Eerst 2 partities kiezen die je wil houden (C en D bij voorbeeld).
2. Alles kopieren / verplaatsen naar D uit de partities die je wil verwijderen.
3. Nu kun je in windows schijfbeheer de lege partities verwijderen en de vrije ruimte bij D voegen.

Mijn windows 7 staat op een hele ander harddisk! En E: is mijn 2de harddisk. De partities staan dan ook op mij 2de harddisk. Dan hoef ik toch niet 2 partities te houden maar kan ik alles terug voegen tot E:?

O in dat geval kun je inderdaad alles op je E schijf zetten! Makkie zou ik zeggen... :)

Ok in ieder geval bedankt en zal wel lukken :) het is ook gelukt om ze te maken en dat lijkt me toch iets moeilijker. Ik laat het topic toch nog even open voor als ik nog op problemen stuit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan