Partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

dalt005

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2002
Berichten
446
Mischien weet iemand hoe ik een harde schijf kan formateren zonder partities,ik heb nl 200 giga's maar die zijn verdeelt in 3.Kan ik alles verwijderen daar ik toch maar 1 partitie gebruik?Ik heb toch alle instalatie cd's of is dat niet aanbevolen?
 
Dit kan wel hoor, maar met partition magic kun je ook zonder dat gegevens verloren gaan er 1 partitie van maken. Wel is het zo omdat het een 200 gb schijf is dat je hem dan niet Fat32 kan maken, omdat die geen partities groter dan ik geloof 30 gb ondersteunt. Je moet er dan dus NTFS van maken.
 
De makkelijkste manier is de twee logical partities te verwijderen, de C (Primary) even groot te maken als de hele schijf (200 GB), en daarna C formatteren. Heb ik ook gedaan en werkt perfect :)
 
Geplaatst door H@NsiePanzzzer
De makkelijkste manier is de twee logical partities te verwijderen, de C (Primary) even groot te maken als de hele schijf (200 GB), en daarna C formatteren. Heb ik ook gedaan en werkt perfect :)

Dan moeten zn schijven wel NTFS zijn anders werkt het niet
 
Geplaatst door Robbert1978
Dit kan wel hoor, maar met partition magic kun je ook zonder dat gegevens verloren gaan er 1 partitie van maken. Wel is het zo omdat het een 200 gb schijf is dat je hem dan niet Fat32 kan maken, omdat die geen partities groter dan ik geloof 30 gb ondersteunt. Je moet er dan dus NTFS van maken.




ik heb 80gb schijf is gewoon Fat32
 
Geplaatst door Robbert1978
Dit kan wel hoor, maar met partition magic kun je ook zonder dat gegevens verloren gaan er 1 partitie van maken. Wel is het zo omdat het een 200 gb schijf is dat je hem dan niet Fat32 kan maken, omdat die geen partities groter dan ik geloof 30 gb ondersteunt. Je moet er dan dus NTFS van maken.

Zou ook kunnen, maar aangezien topicstarter zegt dat hij die partities toch niet gebruikt, zou mijn manier iets sneller/makkelijker kunnen zijn.
 
je hebt Partition magic? en je wilt welke manier uitproberen?
 
Een partitie manager ;)

Hiermee kun je partities groter/kleiner maken/ verwijderen etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan