partities

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Hoi,

Ik wil op een PC (windows ME) nieuwe partities aanmaken en formatteren. Via fdisk krijg ik de 2 huidige partities te zien. PRI-DOS 37935 Mb en EXT-DOS 1137 Mb.
Er staat : de uitgebreide DOS partitie bevat logische DOS stations. Kies ik voor weergeven dan verschijnt :
er zijn geen logische stations gedefinieerd.
Ik krijg deze partitie niet verwijderd want dan zegt ie : kan uitgebreide DOS partitie niet verwijderen als er logische stations zijn.
Maar kan logische stations niet verwijderen want dan zegt ie : er zijn geen logische stations
En zo draai ik in een cirkeltje rond. Heb alle mogelijkheden bij fdisk al domweg uitgeprobeerd maar de EXT DOS partitie blijft staan.
Weet iemand wat te doen ?

Acra.

Wil je de bestaande partities behouden?
Dan zou partition magic van power quest wel iets voor jou zijn.
Is niet gratis, wel goed.

Als me er opnieuw opgaat dan kun je vanaf jou cd toch opnieuw formatteren en partitioneren.

Hoi,

Ik dacht dat de volgorde moest zijn :
partities aanmaken - formatteren - ME installeren.
Ik wil de partities veranderen : een kleine primaire partitie voor m'n systeem en de rest apart voor data.
Dit lukt niet omdat die EXT DOS partitie er niet af wil omdat er dus wel of niet (??) logische stations zijn.
Ik heb twee originele ME-schijven met op de eerste de setup maar dat formatteert niets, zet ME er gewoon opnieuw overheen. Ik heb dit nog nooit gedaan dus ben wat huiverig. Kun je me vertellen hoe ik met de cd-rom partitities kan maken en formatteren (ik heb tot nu toe gewoon met de opstartdiskette opgestart en dan fdisk gedraaid).

Acra.

Omdat mijn kinderen echt geen minuut langer de comp wilden missen, heb ik de partities maar gewoon laten staan. Wel geformatteerd en PC nu weer zo goed als nieuw.
Blijf ik wel nieuwsgierig naar uitleg -
herkent iemand dit -
Via fdisk krijg ik de 2 partities te zien.
PRI-DOS 37935 Mb en
EXT-DOS 1137 Mb.
Er staat : de uitgebreide DOS partitie bevat logische DOS stations.
Kies ik voor weergeven dan verschijnt :
er zijn geen logische stations gedefinieerd.
Wil ik deze partitie verwijderen dan volgt :
kan uitgebreide DOS partitie niet verwijderen als er logische stations zijn.
Maar wil ik logische stations verwijderen dan :
er zijn geen logische stations
?????????
Acra

Laatst bewerkt:
Ik heb echt exact hetzelfde probleem!

Hoi Acra

Ik heb echt hetzelfde probleem.
Dezelfde meldingen over een logical drive die er wel, maar toch ook weer niet is.
En heb dit ook nog nooit meegemaakt.
Als ik die partitie (die extended partitie met/zonder logical drive) wil formatteren zegt de comp iets over OS/2 of NT bestandssysteem, en dat ik die partitie niet kan formatteren.
Ben benieuwd of er iemand is die weet wat dit betekent.

Groetjes, digigerritje;)

Hoi Acra,

Heb je soms een OEM-computer ? Ik had een soortgelijk probleem op een Compaq, en een gabber op 'n HP.
Ik heb het eenvoudig opgelost met Partition Magic.
Dus probeer dat progje te pakken te krijgen (helaas niet gratis).
Succes
Harry.

Mijn HDD komt ook uit een Compaq

Hoi Harry
Mijn HDD komt ook uit een Compaq.
Partition Magic heb ik wel.
Heb ik nog nooit geprobeerd.
Ga ik nu dus doen.
Ik hoop dat Acra hier ook wat aan heeft.
Namens mij in ieder geval alvast bedankt.
Als het me gelukt is laat ik het wel ff weten.
Groetjes, digigerritje ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan