Partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limburg2006

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2005
Ik heb een harde schijf van 250 GB, en die heb ik eerst met de windows xp pro cd gepartioneerd in 4 gedeeltes en die heb ik via fat32 geformatteerd. En toen ben ik naar schijfbeheer gegaan en ben erachter gekomen dat je vanaf ongeveer 35000 MB alleen nog maar nfts kunt formatteren, maar ik heb nog ongeveer 100 gb over en die wil ik in 2 partities nog verdelen, maar die zou ik graag op fat32 willen formateren? Kan misschien iemand uitleggen of ik ntfs formatteren daarna kan omzetten naar fat32? Ik werk altijd met fat32 ook op onder windows xp, iemand heeft mij gezegd dat je het beste onder windows xp nfts kunt formateren, maar ik wil liever op fat32, dat ben ik gewend om mee te werken

René

Start » Uitvoeren » Type: cmd » <Enter>

C:\> CONVERT C: /fs:ntfs

Je moet de laatste C veranderen in de partitie die jij wil converteren, en klaar. Zonder data verlies. Wel eerste even opnieuw opstarten

Hoezo werk je liever met fat32? Bij het formatteren met XP is daar geen verschil tussen :confused:

Als je opstart met een w98 opstartdiskette is er toch geen probleem wat fat32 betreft!

Geplaatst door Rimsic
Hoezo werk je liever met fat32? Bij het formatteren met XP is daar geen verschil tussen :confused:
Een FAT32 partitie is makkelijker via "Dos" te bereiken, dan een NTFS partitie.(ik vermoed dat het daarom gedaan wordt) Dat is bij mij ook de reden dat ik de C-partitie, waar windows XP op staat, nog steeds als FAT32 formateer. De overige partitie's doe ik wel als NTFS formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan