partitietabel naar de xx?

Status
Niet open voor verdere reacties.

@temptation

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Goeden avond all,

Ik heb mezelf laatst tegoed gedaan aan de actie van lindows, zodoende heb ik gratis linspire via bittorrent gedownload om deze distro eens zelf te ervaren.

Zojuist ben ik dan gaan installeren, maar stomme is dat ik niet verder heb gekeken dan mijn neus lang was en LS op een NTFS partitie poogde te installeren. Na de installatie bleef het dus stil. (best dom wel)

Ik heb geprobeerd windows opnieuw te installeren, maar die blijft hangen na de optie aangevingt te hebben " windows opniew installeren of zoiets". Zelfde gaat op voor partition magic bootsdisks en knoppix.

Nu heb ik tijdelijk mijn slave hd als master gezet en de "kapotte schijf" afgekoppeld om knoppix te laten draaien.

Mindere van het hele verhaal is dat beide schijven eiglijk stampvol data staan, waarvan de eerste schijf 3 partities heeft waarvan 2 met belangrijke data.

Hoe ga ik mijn data behouden? Wie heeft wat adviezen?
Help:D

Laatst bewerkt:
Ik heb het volgende idee:

Stel je HD,s in zoals het was.
Plaats XP cd-rom en boot-up en kies voor de optie formateren. Ik hoop dat die partitie niet teveel andere data bevat,want dat ben je dan wel kwijt.

En dan Windows opnieuw instaleren,om vandaar uit de zaak op te schonen.

Suc6

Thnx Apoe,
ik heb dit al geprobeerd maar het werkte niet omdat de setup al bleef hangen bij de keuze ervoor tussen windows recoveren en nieuwe installatie.

Ik heb knoppix inmiddels weer aan de praat met de normale (oude)config vd schijven, Linspire nogeens geprobeerd te installeren op ext2 en fat32, maar beide geven een hangende reboot na de setup.

Ik ga mijn probleem maareens op het linspire forum introduceren:)

Onopgelost probleem door vermoelijk niet ondersteunde hardware. Hardeschijf was niets mis mee.

Uiteindeljk een knoppix hd install gedaan ipv Linspire.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan