Partition magic 8.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beasty

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
Ik heb juist partition magic 8.0 geïnstaleerd en heb 2 vraagjes daarover, gewoon voor de zekerheid vooraleer ik mijn harde schijf ga indelen in partities.

1. Ze zeggen altijd als je, je schijf gaat indelen in partities moet je van bepaalde mappen/bestanden backups maken. Nu van welke mappen/bestanden moet je backups nemen?

Bij de installatie van partiton magic 8.0 heeft hij al wel gezegd voor bepaalde gegevens die belangrijk zijn voor op diskette te zetten.
diskette 1 noemt: bootdisk
diskette 2 noemt: program

Is dit al voldoende? of zoals de vraag zegt moeten er nog van andere bestanden backups gemaakt worden?

Mijn besturingssysteem is Windows XP home edition

2. Als ik mijn schijf in partities heb ingedeeld zou ik op een aangemaakte partitie Linux erop gooien.
Als linux dan geïnstalleerd is op die partitie en ik zou mijn pc dan opstarten vraagt hij dan direct welk besturingssysteem je wilt hebben?

Zo neen, hoe krijg ik dat dan als de pc opstart dat hij direct vraagt welk besturingssyteem je wilt hebben?

Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Beasty

Je maakt een backup van:

Documenten
Instellingen van bepaalde programma's
E-mail/favorieten (www.inachis.com programma e-backup)
Score's van spelletjes
Programma's die je niet op CD hebt staan maar wel op je harde schijf

Aan het einde van de installatie van Linux kun je XP in het LILO of GRUB (opstart managers) toevoegen, vergeet dit niet. Als je dat hebt gedaan kun je bij het opstarten kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan