Partition Magic 8 en Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom2

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Ik heb in mijn pc 2 harde schijven, waarvan er 1 is opgedeelt met PM 7 in een C, E en F schijf. Op C staat Win XP pro en op E en F staan backups en films. Alle schijven zijn FAT32. Nu wilde ik met PM 7 de C schijf wat groter maken omdat die bijna vol is. ( C is 4 Gb groot waarvan 3,92 in gebruik)( E en F zijn allebei 8 Gb groot waarvan 5 en 6 Gb in gebruik) Ik kreeg, nadat ik Apply Changes had geklikt en foutmelding. Voor de zekerheid heb ik toen PM 7 compleet verwijderd en PM 8 geinstalleerd. Toen ik daarmee hetzelfde wilde doen kreeg ik weer en foutmelding "Error # 11019" Op de site van Powerquest kon ik deze melding niet echt terugvinden. Weet iemand wat deze foutmelding inhoud en wat ik nu nog kan doen? Zou ik met FDISK nog wat kunnen doen of verlies ik dan alle data?
Gr. Erik.

Met fdisk, kan je niks uithalen omdat je dan inderdaad data verliest.
Probeer eens een andere opdracht met PM8, gewoon om te kijken of het wel goed werkt.

Ik kon ook niks over error 11019 vinden.

Anders ff proberen PM7 weer te installeren, kijken wat die doet.

En kreeg je de eerste keer ( onder PM7 ) de zelfde foutmelding?

Ik heb, voordat ik PM 8 installeerde, geprobeerd om na een nieuwe installatie van PM 7 opnieuw de partitie te resizen, maar dat gaf hetzelfde resultaat. Ik weet de foutmelding helaas niet meer, maar wel dat het niet dezelfde melding was als bij PM 8.
Het vreemde is dat ik PM 7 al ruim een jaar heb gebruikt zonder foutmeldingen. Zou het wellicht te maken kunnen hebben met het feit dat mijn C schijf nu te klein is om te resizen? ( nog maar een paar honderd Mb vrij )
Ik kan nu even geen andere opdracht doen in PM8 omdat ik op mijn werk zit.
Gr. Erik

Het zou kunnen dat op je E en F schijf niet genoeg ruimte is, omdat je zeg maar niet alles wat je op die schijven nog over hebt kunt toewijzen aan C.

Probeer ( als je thuis bent ) eerst eens meer ruimte aan E te geven via F en daarna vanaf E ruimte geven aan C .

Als dat niet lukt, is mijn inziens er toch iets niet goed met PM.
Je zei ook dat je 2 harde schijven hebt, 1 eraf is opgedeeld in C E en F, wat op zich al vreemd is? Dan denk ik dat die 2de hardeschijf ook primair staat ingesteld ( vandaar dat die D is)
Als ik gelijk heb? hoeveel ruimte is er nog op die schijf ( 2de dus ) over?.
Pak anders daar ruimte van.

ik hoor wel van je, groetjes harry.

Hai Harry, de tweede HD die in mijn pc zit is een heel oud schijfje van 200 Mb Die ik alleen maar gebruik om een paar heel belangrijke documenten te bewaren. Daar valt dus niets af te snoepen. Op de E schijf heb ik nog 4Gb vrij en op de F schijf nog 3 Gb vrij. Ik geef PM 8 opdracht op C te vergroten van 4 naar 5 Gb en dat af te halen van E. (ook van F heb ik geprobeerd)
Lijkt me geen probleem als ik naar de grootte van E kijk.
Toch doet hij het niet. Als ik thuis ben zal ik proberen om E te vergroten door F te verkleinen en dan C op zijn beurt weer te vergroten via E. Als er ondertussen nog tips zijn hoor ik het graag.
Gr. Erik.

hoi Erik.

je C schijf is een primary schijf,
je andere schijven zijn logical . haal van je logical schijf een gedeelte af en maak een nieuwe patitie als primary.

formateer de nieuwe partitie, en voeg deze aan je C schijf toe. succes.

sorry voor de late reactie, er zat een lang weekend weg tussen. ik heb ondertussen een partitie aangemaakt, het is alleen nog wel een logical. ik hoop dat ik het nu nog primary kan maken en toevoegen aan C. ik laat weten wat het geworden is.
alvast bedankt, erik.

ik heb de h schijf geformatteerd ,maar ik kan hem niet primary maken! niet onder xp en niet onder dos. dus kan ik hem ook niet toevoegen aan c. wat kan ik nu nog doen?

hoi.

H,schijf weer toevoegen aan een andere schijf.
dan nogmaals een nieuwe partitie maken, maar let op dat dit een primary schijf moet worden.formateren,
daarna samenvoegen met je C schijf.

Nou, ik heb het geprobeert maar zonder resultaat.
Ik kon de h schijf trouwens niet toevoegen aan een andere schijf, ik kon hem alleen unallocated maken. Een nieuwe partitie maken lukt ook niet meer. Krijg ik weer die foutmelding error#11019, wat ik ook doe!
Ik vrees dat er een totale format over alle schijven aan te pas moet komen.
Ik heb nog wel een beetje hoop hoor, dus als iemand nog een optie heeft.................
Gr. Erik.

PM en 2 harde schijven

Ik ben ook zo bezig geweest en eindigde in format: alles.
Ik ben aan het zoeken geweest, maar weet niet meer waar, maar ik heb toen ergens gelezen dat PM moeite heeft met 2 harde schijven. Omdat je met PM7 begonnen bent, zit daar misschien de fout.

Ik probeer alleen maar mee te denken.

hoi, heb het zelfde probleem gehad.
maar met P.M.8 is het na verschillende keren proberen wel gelukt.
ik wens je verder succes.

Ik denk dat ik een grote HD ga lenen en alles daar naar toe kopieeren. Daarna format/alles :) ieder geval bedankt voor de reacties.
Gr. Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan