partition magic foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanca

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2001
Ha,

Ik heb met PM 7 pro wat ruimte van mijn e-schijf naar mijn c-schijf willen overboeken.
De C schijf is NTFS en de E-schijf fat32 . Dat zou moeten kunnen.
Nou is de ruimte op E wel weg, maar niet bij C gekomen. Het is in allocated space terechtgekomen. Ik krijg de foutmelding: cannot lock drive en vervolgens start weer hij op.

Daar wordt ik niet gelukkig van.
Iemand een idee?

Ik heb XP prof 5.1 met sevicepack 1

groeten

HAnneke

Laatst bewerkt:
Ik veronderstel dat je partition magic niet gekocht hebt. Dan kan je ook wel aan dit programma geraken acronis disk director. Ik ben zelf overgeschakeld naar dit programma omdat partionmagic zoveel errors altijd geeft.

Eh, nee :-)

Maar in het verleden deed het programma keurig wat het doen moest.

Ben een beetje huiverig geworden voor duistere sites, omdat ik even niet meer wist hoe mijn versie van PM werkend te krijgen, ben ik wat gaan shoppen en voor het eerst van mijn leven heb ik nu een heel nare trojan opgelopen.

Nou was het een gecalculeerd risk, ik had PM nodig om mijn c-schijf groter te maken en daarna XP opnieuw te installeren, dus zou ik evt opgelopen besmettingen wel kwijt raken, maar die vergroting lukt nu dus niet.
Uiteindelijk wel PM werkend gekregen met de oude info. Wil nu toch in elk geval mijn allocated space terug en het liefst op C deponeren.

Om mij nogmaals op duistere sites te wagen....liever niet :-)

Hanneke

Dat zoeken doe ik altijd in linux of toch minstens met firefox, internet exploDer is er inderdaad enorm gevoelig voor.

Kan je geen rescue diskette ofzoiets aanmaken dat je het niet onder windows moet draaien? partition magic 7 heb ik in elk geval ooit op diskette gehad.

Die heb ik, en ik ga zeker even proberen of het vanuit die discettes wel werkt.

Met een foutmelding: cannot lock drive ben ik er niet helemaal gerust op, maar het valt te proberen.

Maar als iemand iets meer weet over die melding hou ik me aanbevolen. De help files van PM zijn Chinees voor mij en die melding vind ik niet.

Ik vermoed dat het probleem zit in de conversie van Fat32 naar NTFS, misschien heb ik dat niet goed gedaan, ik heb de wizard gebruikt.

Hanneke

Ik heb wat meer info over de foutmelding:
27 Cannot lock drive
Under multitasking operating systems such as Windows 95, PartitionMagic must
lock a partition before it can safely modify it. If the hard disk contains files that
are in use by another process, PartitionMagic cannot lock the partition.

Een oplossing staat er niet bij.:confused:

Hanneke

Het probleem is blijkbaar dat het de c schijf, waar windows en ook pmagic op staan hij heeft die nodig om de partitie aan te passen maar hij kan er ook niet ondertussen op werken daarom raad ik je aan via de diskette's te werken.

PM staat op de E-schijf.

Ik had aanvankelijk grote moeite met de diskettes, omdat het me via het toetstenbord maar niet lukte op de juiste plaatsen te komen (zo lang geleden, zonder muis) maar uiteindelijk lukte het.

Toen kreeg ik eerst de melding: Error 1516 Partition improperly dismounted, whatever that means.
Zie de partitie in mijn hoofd afstijgen met cowboyhoed en dan struikelen of zoiets:( .

(Ik had inmiddels wel uitgevonden hoe de allocated space te converteren naar NTFS, had daar een partitie van gemaakt en die proberen te mergen met C)

Vervolgens de melding: Error 983 Too many errors found, process halted (op 99 %)

Toen wist ik het even niet meer.
Misschien dat ik eerst XP er opnieuw op moet zetten en het dan opnieuw proberen, maar of het dan wel werkt.....?

Suggesties zijn welkom!

Hanneke

Het probleem is ten eerste, een fat32 naar ntfs omzetten geeft altijd problemen.
Een systeemschijf omzetten of mergen is met een NT os bijna niet te doen.
Partition magic 7.0 werkt prima met 98, maar met XP, b.v. geeft deze ook veel problemen.

Is de schijf in een andere pc erbij hangen een optie?, en daar de nodige handelingen verrichten.

Normaal resize je de tweede partitie en zorg zo dat er ruimte achter de eerste partitie komt.
vervolgens resize je de eerste partitie. en neem je zo de ruimte in.
Normaal kan pmagic dit zowizo niet in windows doen hij herstart de computer normaal en doet voor dat windows opstart.
Bij pmagic 8 was dit in elk geval zo. Maar ik vind dat hij veel te snel error's geeft, als ik iets met linux aan de hd heb gedaan heb dan geeft hij tijdens het opstarten al een error.
Ik vind acronis daarom veel beter.

Paragon Hard disk manager prof. 6 heeft aanzienlijk meer mogelijkheden dan PM, zoals b.v. ook het maken van images.

Ik heb er bovendien veel betere ervaringen mee dan PM 8.

Zowieso begrijp ik niet dat het maken van een image van een goed werkend systeem blijkbaar nog steeds niet erg bekend is bij veel computergebruikers.
Virus, trojan, spyware, windowsproblemen... i.p.v. alles opnieuw te installeren je image terugzetten en in 10 minuten is je systeem als nieuw.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan