Partition Magic: gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Vooraleer de definitieve test met Partition Magic te wagen…
Als ik met Partition Magic op mijn C schijf een tweede en/of derde partitie aanmaak dan lijkt het mij ook dat ik, in bvb de tweede partitie, ook een Program Files kan maken. Als ik dus bvb Norton System Works of Norton Firewall op de computer installeer kan ik deze dan in de Program Files van mijn tweede schijf plaatsen. Of kan dit problemen geven ? Zijn er bepaalde installaties die absoluut op de C schijf (waar o.a. XP staat) moeten blijven.

Nog een vraagje: is het mogelijk om, met Partition Magic, bestanden die op de eerste partitie staan over te plaatsen naar de tweede.

Bedankt.

Ik geloof het wel...

Misschien dat je de tutorial van PM eens moet doorkijken (is een mooie flash-tutorial, wel in het Engels maar zeer duidelijk). Ik dacht dat ik daar zoiets in gezien had.

In PM naar Help - Flash Tutorial gaan :)

Ja hoor, dat gaat prima. Ik gebruik mijn C schijf alleen voor Microsoft spul, de D schijf voor allerlei technische tooltjes, de E schijf voor geluids/videobewerking programma's en opslag, de F voor spellen en data opslag.
Overigens hoeft de map helemaal 'programm files' te heten, je kan de map ook een logischer naam geven waaruit blijkt welke programma's er in die map staan. Zoals bij b.v. de map 'Beveiliging' waarin dus de Antivirus, Firewall, Spybot en dergelijke staat, ik vind dat toch overzichtelijker.

Het overplaatsen van reeds geïnstalleerde programma's is niet aan te raden. Er zijn wel programma's die zeggen dat te kunnen doen voor je, maar een 100% garantie zal ik in elk geval niet geven.

Laatst bewerkt:
Symantec's Live Update wil nog wel eens moeilijk doen als de bijbehorende programma's niet op de C-partitie zijn geïnstalleerd...

Ja naar het schijnt wordt NSW best op de C-schijf gezet
Misschien dat er nog andere software is die best daar wordt geplaatst ?

Ligt eraan welke software je nog meer op je PC hebt/ op je PC wilt hebben?

Software die samengaat met hardware: scanner, webam en andere zoals photoshop, Adobe Reader, Dap,
lavasoft (Adware-Adwatch), MSN, Easy Cd e.a.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan