Partition Magic Vraag..

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn03823

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Hallo, ik heb vandaag met het programma partition magic geprobeert een nieuwe partitie aan te maken om daar vista op te zetten, ik klikte create parition enzoo volgde de stappen, toen ging hij bezig. toen hij klaar was kwam ik erachter dat hij de nieuwe partitie (schijf V van 10 gb) bij deze computer staat maar de orginele (dus waar de ruimte vanaf is gehaald; D) er niet staat, in partition magic file brouwser kan ik hem nog wel vinden maar de D schijf staat dus niet bij deze computer, ik heb later de V maar verwijderd in de hoop dat alles goed zou komen, dus niet. De 10 Gb is bij Unallocated gekomen en de D schijf is nog steeds 10 Gb minder dan dat hij ooit was. Mijn vraag is, Hoe krijg ik die 10 Gb terug bij mijn D schijf en mijn D schijf terug in Deze Computer, als het kan, zonder te formateren:confused:

Ik heb nog een screenshot van het probleem

http://img107.imageshack.us/my.php?image=testak2.png

Bij de D schijf (backup) staat erachter Disk 1/par2, bij de andere niet

Bij voorbaat dank

Kijk een met Ptedit, die ook in de root van PM staat, welke type partitie(s) er gemaakt van zijn.

Kijk een met Ptedit, die ook in de root van PM staat, welke type partitie(s) er gemaakt van zijn.

Type? bedoel je FAT32 of NTFS?

Het is een NTFS

Edit:

Wat word er eigenlijk bedoeld met Resize/Move wat links in het menu staat. Kan je met die knop de D van Part2 'moven' naar Part1 waardoor hij zichtbaar is voor deze computer?

Laatst bewerkt:
Kijk eerst maar even, die partitie is in NTFS geformateerd, maar dat is een logisch station, in een extended partitie, en in/uit/door dat plaatje, kan ik verder niets zien.

Een extended, is een 05, een ntfs, een 07, die je gewoon weer kunt aanpassen, ook met TestDisk, kun je boel weer herstellen, indien je nog precies weet, hoe groot ze waren, kiezen voor search, en herstellen.

Of probeer aan Acronis Disk Director te komen, die kan het ook, en is een veel beter progje dan PM, je kunt er alleen niet mee mergen, maar dat heb je toch niet nodig.

Kijk eerst maar even, die partitie is in NTFS geformateerd, maar dat is een logisch station, in een extended partitie, en in/uit/door dat plaatje, kan ik verder niets zien.

Een extended, is een 05, een ntfs, een 07, die je gewoon weer kunt aanpassen, ook met TestDisk, kun je boel weer herstellen, indien je nog precies weet, hoe groot ze waren, kiezen voor search, en herstellen.

Of probeer aan Acronis Disk Director te komen, die kan het ook, en is een veel beter progje dan PM, je kunt er alleen niet mee mergen, maar dat heb je toch niet nodig.

Ik begrijp dat het volgens U zo op te lossen is, in dat geval spring ik een gat in de lucht, alleen snap ik nog niet wat u precies bedoelt.. sorry, ik zal nog een image erbij doen wat het volgens mij iets duidelijker maakt

http://img154.imageshack.us/img154/2584/naamloosvy3.png

Ik heb bijde programma's gedownload en geinstalleerd

Laatst bewerkt:
En die extended partitie? als de gegevens over de logische stations, daar fout in staan, zal het logische station, vanuit windows, niet bereikbaar zijn.

Overigens is screenshot, met een totaalbeeld, over die schijf, in PM, met de hele balk voor die schijf misschien duidelijker.

Die partitiegegevens, zijn door PM messed up, en dat zal niet de eerste keer zijn, probeer dus aan dat progje van Acronis te komen.

En die extended partitie? als de gegevens over de logische stations, daar fout in staan, zal het logische station, vanuit windows, niet bereikbaar zijn.

Overigens is screenshot, met een totaalbeeld, over die schijf, in PM, met de hele balk voor die schijf misschien duidelijker.

Die partitiegegevens, zijn door PM messed up, en dat zal niet de eerste keer zijn, probeer dus aan dat progje van Acronis te komen.

Ik heb Acronis ; http://img293.imageshack.us/img293/9868/testsr9.png is de totale afbeelding van parititon magic. Maar wat moet ik doen met Acronis, ik ken het programma niet en ik wil geen verdere fouten maken

Die partitie een schijfletter geven, in PM of schijfbeheer, zou al moeten werken.

Het is ook simpel, even kijken.:shocked:

Rechtermuisklik op partitie, advanced, change drive letter.:rolleyes:

Het is ook simpel, even kijken.:shocked:

Rechtermuisklik op partitie, advanced, change drive letter.:rolleyes:

U bent geniaal :thumb: Dankee:D hij staat in deze pc,

alleen er zijn nog 13 gb's vermist
bij unallocated staat dat er nog 10 gb daaronder staat, is het verstandig om alles erbij te doen, Zo ja, hoe moet dat, zo nee, waarom niet

Laatst bewerkt:
Je dient eerst die E: partitie op te schuiven, naar rechts, en dan die D: partitie te verkleinen, omdat die vrije ruimte veels te klein is om Vista op te zetten, die heeft minstens 20 gig. nodig, die je later, er overigens moeilijk weer af kunt krijgen.

Misschien verstandiger, die ruimte weer erbij te slobberen, en Vista laten, voor wat het is.:rolleyes:

Ook zag ik, dat de tweede schijf "bad" is, wat overigens wel vaker voorkomt bij PM, en gewoon te gebruiken is, in windows, is dat ook zo?

Je dient eerst die E: partitie op te schuiven, naar rechts, en dan die D: partitie te verkleinen, omdat die vrije ruimte veels te klein is om Vista op te zetten, die heeft minstens 20 gig. nodig, die je later, er overigens moeilijk weer af kunt krijgen.

Misschien verstandiger, die ruimte weer erbij te slobberen, en Vista laten, voor wat het is.:rolleyes:

Ook zag ik, dat de tweede schijf "bad" is, wat overigens wel vaker voorkomt bij PM, en gewoon te gebruiken is, in windows, is dat ook zo?

Ik wil vista denk ik tog maar niet, installeer ik later wel een X maar hoe doe je precies de unallocated bij de D schijf? Als U nog screenshots nodig hebt hoor ik het wel

De E: partitie opschuiven, en de Backup partitie vergroten, thats all.
Doe het wel per opdracht, dus eerst per handeling op apply ingeven.

Ja maar hoe moet je hem dan vergroten, als ik hem op schuif staat er aan bijde kanten van de E een stuk unallocated, hoe moet ik een deel dan erbij doen, of dan eerst op apply klikken en dan werkt het wel om je muis ingdrukt de houwen op het deel unallocated (rechts naast de D) en hem dan naar de D schijf te selecteren

http://img232.imageshack.us/img232/7268/lalarc8.png

Rechtermuisklik, kiezen voor resize/move, en met dat kruis, als je midden op gaat staan, naar rechts schuiven, hetzelfde met die backup partitie, maar dan helemaal rechts, met de dubbele streep vergroten.

Doe het wel per item.

Rechtermuisklik, kiezen voor resize/move, en met dat kruis, als je midden op gaat staan, naar rechts schuiven, hetzelfde met die backup partitie, maar dan helemaal rechts, met de dubbele streep vergroten.

Doe het wel per item.

Dat doe je eerst met de E:, daarna kun je de D: vergroten.

Dan gaat het niet, hè.

Maare, maak van beide eerst een primaire partitie, en probeer het nogmaals.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan