partition magic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vaat, ik kom geloof ik met deze tip verder. Ik heb de partitie kunnen verwijderen en krijg nu de melding: niet toegewezen. vervolgens moet ik een nieuwe partitie aanmaken. De partitie kan net zo groot zijn als de schijf is, dus gewoon 1 partitie. Waar kies ik dan voor? Een primaire of een uitgebreide?

weet niet waar je de schijf voor wil gebruiken. Maar als het puur een opslag is voor download's kan je die 20 gb gewoon in 1 partitie stoppen.

Hier nog een uitleg over primaire partities en extended partities (http://www.andrew.mallett.net/tafe/pcops/partitioning.htm)

Je kan dus 4 primaire aanmaken en als je een extended aanmaakt nog maar 3 primaire. een extended is dus niks anders dan ook een primaire partitie.

Het verschil zit hem in het feit dat je op de extended partitie logische stations kan aanmaken, zodat je daardoor dus meer dan 4 partities kan hebben.

In jouw geval dus een primaire partitie.

Hallo Gompie,
Download bij Maxtor het programma Maxblast Plus.
Dit maakt een opstartdiskette aan en daar start je mee op.
Formateer en partitioneer hier je schijf mee.
De schijf moet wel een Maxtor zijn.

Alex,

Het is perfect in orde gekomen op deze manier. Ik kon alles vanuit systeembeheer regelen en had dus de Maxtorschijf niet nodig.

Alex, Crash, Roepko, veel Dank!

Toch nog even een vraag. De disk is nu geheel klaargemaakt en ik krijg geen foutmeldingen. Omdat hij beboeld is voor backups (vnl. van een NTSFpartitie) heb ik deze ook in NTSF geformatteerd.
Als ik nu met Norton Ghost een image naar de schijf wil wegschrijven, wordt ie door Norton niet herkend, terwijl de andere NTSFpartitie wel herkend wordt. Weten jullie hoe dit zit en maakt het uit of ik voor de backup partitie in NTSF formatteer, of maakt dat geen verschil?

Geplaatst door gompie1304
Toch nog even een vraag. De disk is nu geheel klaargemaakt en ik krijg geen foutmeldingen. Omdat hij beboeld is voor backups (vnl. van een NTSFpartitie) heb ik deze ook in NTSF geformatteerd.
Als ik nu met Norton Ghost een image naar de schijf wil wegschrijven, wordt ie door Norton niet herkend, terwijl de andere NTSFpartitie wel herkend wordt. Weten jullie hoe dit zit en maakt het uit of ik voor de backup partitie in NTSF formatteer, of maakt dat geen verschil?

dan heb je ghost 2001 en geen ghost 2002. Of niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan