Partition Magic

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Beste mensen,

Een vriend van mij heeft een probleem.
Hij heeft 2 hardeschijven maar 1 daarvan zit vol.
Nu wil hij van die 2 hardeschijven 1 maken.
Hij heeft gezocht naar programma's en heeft Partiton Magic gevonden.

Zijn vraag: Kan dit met dit programma, en hoe? Want dat zorgt hij dat hij het krijgt, en maakt 1 hardeschijf!

Bedankt alvast, en jullie zijn toppers! :thumb:

Nu wil hij van die 2 hardeschijven 1 maken
Dat gaat niet lukken.

Maar waarschijnlijk heeft hij 2 partities op 1 harde schijf en die kan je met partition magic prima samenvoegen. Persoonlijk zou ik altijd minstens 2 partities willen hebben. De c-partitie met hierop alle programma's en de andere partitie met hierop al mijn gegevens. Dat laatste kan je makkelijk backuppen en met een crash moet je vaak je c-schijf formateren en kan je meer kwijt raken dan je lief is.

Met partition magic kan je ook de ene partitie wat kleiner maken het restant aan de andere toevoegen.

Maar pas op: PM werkt niet op Vista

Ron

Heeft hij 2 fysieke harde schijven of een gedeelde harde schijf?

Met Partition Magic kun je schijven samenvoegen wanneer deze gedeeld zijn.

Let wel op, programma's werken vaak niet meer als deze op de samengevoegde schif stonden.

Als hij echt twee fysieke harde schijven in zijn systeem heeft, als ze bij toeval ongeveer even groot zijn (liefst even groot) en hij een moederbord heeft dat Raid0 ondersteunt, is er een veel interessanter oplossing: plaats de schijven in Raid0.

Eénmalig de huidige data naar een externe schijf overzetten, schijven in Raid0 (striping) plaatsen en voilá, klaar is íe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan