partition verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwolse malloot

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
ik heb mijn c driver geformateerd, daarvoor heb ik al mijn belangerijke bestanden gekopieerd naar de d schijf. bij installeren van windows xp, heb ik FAT32 omgezet naar NTFS. na het installeren is mijn gepartioneerde schijf D: verdwenen. mijn schijf is 30gig in totaal. voorheen was 15gig C: en 15gig D:, nu is totaal 30 gig voor de c:. hoe kan mijn d schijf met al mijn bestanden terug krijgen?

Laatst bewerkt:
Wat is je vraag?
De 30 GB zijn er alleen is alles nu op C.
Wil je dit weer wijzigen dan zul je partition magic moeten gebruiken.

Ik begrijp dat je al je data op de d: partitie hebt laten staan en daarna de c: opnieuw hebt geformatteerd, en daarna opnieuw xp hebt geinstalleerd.

Heb je xp mischien op d: geinstalleerd? Hoe groot is je c: schijf? Kan je in de verkenner d: terugvinden? Klik eens met de rechter muisknop op mijn computer op je nureaublad en kies voor beheren. Kies daarin voor disk management. Zie je daar je d: schijf staan?

Ik ben bang dat jij hebt aangegeven dat je hele harddisk van fat naar ntsf gezet moest worden.
Dan denk ik dat je alles kwijt bent.

ik denk dat ik het antwoord wel weet. alles kwijt:(
maat toch bedankt voor jullie hulp.

Hoi,
Ik krijg de indruk dat jouw partitie D ooit aangemaakt is BINNEN de basispartitie, dus als sub van de C-schijf. Als ik goed geïnformeerd ben, dan is het mogelijk om onder Windows-XP een partitie binnen een partitie aan te maken. Als dit inderdaad het geval is, dan is wordt jouw "station D" natuurlijk ook verwijderd bij het formatteren van de C-schijf omdat station D dan in feite een submap is op het station C. Misschien kun je nog wat meer informatie verstrekken over de originele schijfindeling en hoe partitie D indertijd tot stand is gekomen.
Groet!

Probeer eensPCInspector , waarschijnlijk kun je hiermee nog veel gegevens van je D terug halen.

de D: was een logical drive die niet geformatteerd werd met de C:
Na de omzetting naar NTFS is de d: niet meer zichtbaar.
Het aanbevolen recover programma werkt niet met NTFS (?)

Erg vreemd... Normaal gesproken formatteer je maar een partitie tegelijk, en ook logical drives die in een extended partitie zitten worden niet zomaar geformatteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan