partition vergroten ???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
ik wil mijn d schijf ( windows xp ) vergroten met partition magic .mijn schijf is volgeslibt .dus ik wil wat en moet wat meer ruimte op mijn d schijf . mijn d schijf gebruik ik alleen voor windows . maar met programma's installeren slibt ie waarschijnlijk vol . dus de andere schijven wat kleiner en de d schijf wat groter . in het beging lukt het me prima . als ik alles heb aan gegeven wat ik ik wil en apply doe . dan krijg ik de melding 4 operations are currectly pending apply changes now .
dan klik ik weer op apply . dan krijg ik de melding :
ther is not active partition. are you sure you want to apply changes .

tjima

Wat staat er op je C:\?
Dat zou normaal (vanuit je Bios) de Actieve (boot) partitie moeten zijn.
Als je een duo-boot hebt, kan deze melding voorkomen.

Ik zou aanraden eerst een backup te maken voordat ik e actie zou uitvoeren.

Uw vraag is een beetje vreemd, om te kunnen werken moet je een aktieve partitie hebben (dat moet dan je C: zijn), en met deze melding moet je D-partitie op een andere drive staan. Als het inderdaad zo is dat je een eerste drive hebt met een actieve C:, dan kan het geen kwaad als er op de 2° drive geen aktieve partitie is. Wel is het een vreemde situatie dat heir het besturingssyteem geïnstalleerd is, dit is normaal op^de C: gedaan. Graag wat meer p^reciese inlichtingen als je meer hulp wenst:
- 1 of 2 drives?
- wat staat er op de C:?
...

ik heb 2 schijven 1 schijn verdeeld in 4 partities en 1 grote schijf
1e schijf is een oude schijf en was in 4 partieties verdeeld en wel in c . d. e. en f . de 2e schijf is een grote schijf is ook later pas bij geplaats.
ik heb later mijn windows op de D schijf geinstalleerd omdat die partitie groter was.
zodoende dat windows op de D schijf staat .

tjima

als ik alles heb aan gegeven wat ik ik wil en apply doe . dan krijg ik de melding 4 operations are currectly pending apply changes now
Ik heb geen oplossing voor het probleem,maar ik geef je wel het advies om de veranderingen (changes) een voor een door te voeren.

Het zal niet de eerste keer zijn,dat een actie met teveel veranderingen in een keer,met PM verkeerd afloopt ;)

Greetz

wie heeft wel een oplossing ? Partition Magic

ik heb alle handelingen uitgevoerd die nodig zijn hij geeft ook aan dat de scijven in grote veranderd zijn dus de d schijf is ook groter geworden maar hij blijft de melding : There is no active partition.are you sure you want to apply chanses ?
dan klik ik op yes en dan sluitie de pc af en start opnieuw op . maar zonder resultaat .

wie o wie kan mij helpen

tjima

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan