Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe laptop van Acer gekocht (Aspire 5920), waar een standaard fabrieksimage al kant en klaar op staat. Ik hier zelf de schijven opnieuw geconfigureerd en nieuwe partities aangemaakt (schijf beheer)). Vervolgens heb ik de PC een aantal weken probleemloos gebruikt en is Vista er ineens mee opgehouden. Het systeem bleef hangen tijdens de boot bij het bestand crcdisk.sys en de Windows installatie CD werd niet herkent. Ik heb het uiteindelijk opgegeven en naar de helpdesk gebeld waar één van de telefonisten die ik in dit proces aan de lijn heb gehad beweerde dat je helemaal niet aan de schijf indeling mag komen. Op de vraag waarom ze dit niet in de handleiding zetten kon hij geen fatsoenlijk antwoord geven.
Acer heeft uiteindelijk een nieuwe fabrieksimage erop gezet en alles werkt weer. Ik zou echter nog steeds graag de harde schijf opnieuw partitioneren. Het idee dat je de meegeleverde fabrieksindeling niet mag aanpassen lijkt mij erg absurd, vooral omdat het nergens staat en dit (voor mij) toch een flinke waardevermindering betekent. Ik kan er nu geen Linux (multi boot) op zetten en ook kan ik de recovery partitie van 20 GiB! niet verwijderen die ik toch niet gebruik (recovery kan ook vanaf DVD).
Dus mijn vraag: Kan het werkelijk zo zijn dat Vista is gecrasht omdat de indeling van mijn fabrieksimage niet aangepast mag worden?
Alvast heel erg bedankt :thumb:
Acer heeft uiteindelijk een nieuwe fabrieksimage erop gezet en alles werkt weer. Ik zou echter nog steeds graag de harde schijf opnieuw partitioneren. Het idee dat je de meegeleverde fabrieksindeling niet mag aanpassen lijkt mij erg absurd, vooral omdat het nergens staat en dit (voor mij) toch een flinke waardevermindering betekent. Ik kan er nu geen Linux (multi boot) op zetten en ook kan ik de recovery partitie van 20 GiB! niet verwijderen die ik toch niet gebruik (recovery kan ook vanaf DVD).
Dus mijn vraag: Kan het werkelijk zo zijn dat Vista is gecrasht omdat de indeling van mijn fabrieksimage niet aangepast mag worden?
Alvast heel erg bedankt :thumb: