Partitioneren harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Berichten
221
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik heb windows 7 geinstalleerd op mijn computer.
Nu wil ik een dubbelboot maken met Ubuntu.

Ik heb dus mijn schijf in twee partities gedeeld met het programma EASEUS Partition Master.

So far so good.

Echter, nu start Windows 7 niet meer op.
Ik heb de partitie met Windows 7 niet verplaatst. Alleen maar kleiner gemaakt.
Omdat ik het programma Comodo Time Machine had geïnstalleerd, kon ik weer terug naar de vorige situatie, en startte windows 7 weer op.

Ik heb dit nog eens een 2de keer gedaan. EASEUS Partition Master opgestart, Windows 7 partitie kleiner gemaakt, zodat aan de rechterkant een unassigned partitie ontstond. Deze unassigned partitie aangemaakt, en de computer opnieuw opgestart. Echter hetzelfde probleem. Windows 7 start niet meer op.

Ik begrijp hier niets van. Als ik de partitie verklein, gebeurd er toch niets met de bootloader?
Hoe kan ik dit oplossen?

Toch wil ik de schijf graag in 2 partities verdelen. Hoe kan ik dat doen, zonder dat ik problemen krijg bij het opstarten van windows 7.

mvg, Flip
 
je kunt de partitie in windows 'schijfbeheer' aanmaken. Dan calculeert windows zelf hoeveel ruimte beschikbaar is a) voor win7 en b) voor de nieuwe partitie.
 
Hoi,

Ik heb alop 3 manieren geprobeerd de harde schijf te partitioneren.

Met EASEUS vanuit windows.
Met windows Schijfbeheer.
Met een bootable partitie programma.

Bij alle drie de manieren, wordt na het opstarten een systeemcheck uitgevoerd, en daarna wordt geprobeerd om windows7 te starten, maar helaas, het werkt niet.

Wat ik nu ga doen is een image maken met behulp van Acronis, de schijf indelen, en daarna de image terufzetten.

Misschien dat dat werkt.

mvg. Flip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan