partitioneren, moet dat perse???

Status
Niet open voor verdere reacties.

stascccp

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2005
Berichten
85
hallo hallo!
Kan iemand mij helpen??? ik snap niet wat partitioneren precies inhoud (ben blond :p).
Mijn pc geeft heel vaak veel foutmeldingen, er staan heel veel onnodige dingen op zoals demo programma's enzo, en dat ding loopt HEEL VAAK vast en is zooooo langzaam... dus daarom wil ik windows 98 se opnieuw erop zetten. Ik heb overal op internet gekeken hoe dat precies moet.... ik heb al een opstartdiskette en 2 BACK UP cd's gemaakt. maar nu moet ik blijkbaar PARTITIONEREN of zoiets. ik heb geen idee hoe dat moet.

Hier volgen een paar gegevens van mijn pc:
pentium 3
64 RAM
schijf C: en D:
7 gb geheugen
heel langzaam :p

is er iemand die mij kan helpen???? :D alvast bedankt!!!
 
je wilt FORMATEREN download deze ultimate opstart disk bij http://go.to/wintips bij download secte en laat die uit pakken op een diskette,start daar mee op en formateer je schijf en installeer win 98 met deze disketten derest wijst zich zelf
 
reactie

Hallo! bedankt voor de SUPER SNELLE reactie!!!!!! :D :D

Bedankt voor de tip, dus als ik het goed begrijp:
(ik heb die ultimate bootdisk gedownload op een diskette)
ik moet dus zeg maar als eerste me pc opstarten met die diskette, dan format C: en daarna format D: (kheb 2 schijven)
en als die geformateerd zijn kiezen uit OPSTARTEN MET CDROM ONDERSTEUNING ofzoiets,
dan gwoon instructies volgen???
maar moet dat partitioneren dan niet ofzoiets??? en kan het zo zijn dat als ik allebei die schijven een voor een forateer dat er dan eentje kwijtraakt ofzo???

heel erg bedankt alvast.... :D
 
Geplaatst door stascccp
Hier volgen een paar gegevens van mijn pc:
pentium 3
64 RAM
schijf C: en D:
7 gb geheugen
heel langzaam :p
Je C: schijf is 7 GB. Die hoeft niet in meerdere partities verdeeld te worden.
Je kunt wel even de huidige partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken. Dat is heel makkelijk.
Download de bijlage en print hem uit.
Volg de instructies precies op en je systeem is weer als nieuw.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Re: reactie

Geplaatst door stascccp
ik moet dus zeg maar als eerste me pc opstarten met die diskette, dan format C: en daarna format D: (kheb 2 schijven)
Is D: niet toevallig je cd-rom station? Weet je heel zeker dat je twee harde schijven hebt?

Guus.
 
Laatst bewerkt:
schijfverdeling

hallo Guus!! ook bedankt voor de super mega snelle reactie!!! (normaal als ik op andere websites reageer duurt het soms dagen voordat er reacties komen)

me C: schijf is: 2.59 GB (dit zie ik als ik op eigenschappen van de C: schijf kijk)
en de D: schijf is: 3.03 GB (dit zie ik als ik op eigenschappen van de D: schijf kijk)

het zijn allebei FAT32 bestanden. ik heb ergens op internet gelezen dat mensen problemen hebben met NFTS en FAT32 te formateren ofzo.... jha kben best wel nerveus want deze pc is niet alleen van mij ook van me moeder dus als ik iets fout doe........

alvast REUZE bedankt!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D
 
schijven

hallo Guus.
ik heb zeker weten 2 schijven, haha zo blond ben ik nou ook weer niet :D
schijf a = diskette
C en D = harde schijven
E = cd rom brander/station
F = cd rom station
 
Re: schijfverdeling

Geplaatst door stascccp
me C: schijf is: 2.59 GB (dit zie ik als ik op eigenschappen van de C: schijf kijk)
en de D: schijf is: 3.03 GB (dit zie ik als ik op eigenschappen van de D: schijf kijk)

het zijn allebei FAT32 bestanden. ik heb ergens op internet gelezen dat mensen problemen hebben met NFTS en FAT32 te formateren ofzo.... jha kben best wel nerveus want deze pc is niet alleen van mij ook van me moeder dus als ik iets fout doe...
Met NTFS heb je niets te maken. Win 98 gebruikt FAT32.
Volg de handleiding uit mijn vorige bericht. Gebruik daarbij ook de opstartdiskette die daarin genoemd wordt; de handleiding is daarvoor geschreven.
Negeer schijf D: daarbij helemaal tot je schijf C: geformatteerd hebt.
Start daarna opnieuw op en geef de opdracht format d: /u.
Daarna installeer je Windows. Die wordt automatisch op schijf C: geïnstalleerd. Daar komen dan ook mappen als Program Files en Mijn documenten op te staan.
Schijf D: kun je daarna bijvoorbeeld als opslag gebruiken voor foto's, mp3's etc.

Guus.
 
reactie

oke, bedankt Guus!!!

ik was alleen een beetje geschrokken want in jouw handleiding staat SCHONE EN VEILIGE INSTALLATIE WINDOWS 98 SE OP EEN SCHIJF MET EEN PARTIE, dus ik dacht ik heb er misschien twee. maar nu heb je het uitgelegd met format D: /u dus dat probeer ik dan wel. Ik probeer het instaleren in het weekeind, als het gelukt is dan schrijf ik dat wel!

bedankt Guus en alle anderen die hebben gereageerd op mijn bericht!!!! :D:thumb:
 
Succes.:thumb:
Ik zal me nog even niet afmelden bij dit topic. Mochten er problemen ontstaan, dan kun je dus hier verder gaan en de eventuele problemen melden. Dan hoor ik het wel.

Guus.
 
Overigens is het best mogelijk dat je toch maar één harde schijf hebt, maar dat die in twee partities is verdeeld, die C: en D: heten - dat kan ik van hieruit niet beoordelen, maar het lijkt me eigenlijk wel waarschijnlijker dan twee van die kleine schijven.
Dat geeft ook niet, want als je mijn handleiding volgt worden die partities verwijderd,
Daarna maak je één nieuwe partitie aan (staat allemaal heel duidelijk beschreven).
Die zal dan ongeveer 5,6 GB groot zijn (je huidige C: en D: schijf samen).
Het geeft ook niet als je daarna toch zou proberen D: te formatteren. Dat lukt dan gewoon niet, omdat die niet meer bestaat. :)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Helpmij.nl is de beste en snelste site ter wereld om problemen op te lossen :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan