Partitioneren

• Onderwerp starter Onderwerp starter gaab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gaab

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Hoe kan ik één pratitie bij een andere voegen in partition magic? Ik kan blijkbaar de merge-optie niet bij alle partities uitvoeren, slechts twee van de vier komen hierbij automatisch in aanmerking. Net niet deze die ik bi elkaar wil voegen...

Greetz,
Gaab

Kan dit niet liggen aan het bestandssysteem wat erop staat, en/of ik neem aan dat men twee partities die elk een eigen os erop hebben staan ook niet kan samenvoegen. Aangezien je niet twee autoexec.bat of config.sys op dezelfde schijf kan zetten.

Hoeveel partities heb je? En welke wil je samenvoegen? (Noem de schijfletters).

Groetjes,
Bennie

ok..

Ik heb vier partities:

1.C:\ met OS op
2.D:\Video en pics
3.E:\Music
4.F:\Games

Nu wil ik D en E samenvoegen...

Als ik Part.Mag. open staan de partities wel niet in juiste volgorde in de visuele voorstelling. D staat voor C en dan staan er E en F...

Kan het daardoor?

Groetjes

Wat voor soort partitie is C? Actief, primair? En de andere partities? None, logisch? (In het bijzonder D en E).

Groetjes,
Bennie

Waar kan ik dat checken?? In de eigenschappen vind ik dat niet onmiddellijk terug hoor..

Als het goed is, moet je dat kunnen zien in PM. Zie bijv. plaatje:)

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• pmxp.jpg
    pmxp.jpg
    27,5 KB · Weergaven: 124
Ok :) nog maar eens het ultieme bewijs dat ik een leek ben :p

C staat op active en de rest op 'none'

greetz

Ik maak best een screenshot, kan je zien wat er aan de hand is denk ik...

Hoe doe ik dat? Kan ik dat dan gewoon pasten in een bericht ook?

groetjes

Eehhh... staat er ook geen logisch achter??? Plaatje kan je uploaden als je een bericht maakt (zie onderaan "Bijlage toevoegen"). Plaatje mag niet groter zijn dan 100KB:)

Zijn alle schijven trouwens FAT32, of zit er ook NTFS bij?

Groetjes,
Bennie

C is NTFS en de rest is FAT32

duidelijker zo?? :)

Bijlagen

• pm.doc
    pm.doc
    66,5 KB · Weergaven: 13
Ja hoor, prima:thumb:

Het feit dat je E en D niet kan samenvoegen heeft te maken met feit dat D logisch is en E primair. In feite heb je maar één actieve, primaire partitie nodig. De rest is dan none, logisch. Kan je E veranderen naar "logisch"? (E selecteren, en rechter muisknop\advanced).

Groetjes,
Bennie

Ik zie binnen advanced gene optie om te veranderen naar logisch hoor....

Sorry, ik bedoelde via het menu Partition\convert.

Groetjes,
Bennie

Neen, kan ik niet aanvinken...ik kan wel van die D: een primary ipv logical maken :) dat doen? Dan zijn ze hetzelfde.....

Kan het btw kwaad of is er een reden voor dat de D voor de C staat in die visuele voorstelling? En kan het kwaad dat die C op NTFS staat en de rest op FAT 32 ??

Thanx already!

aha

kan blijkbaar niet zonder D dan NTFS te maken...

Bijlagen

Ja, je kan dat proberen.

Nee, het kan geen kwaad dat één partitie NTFS is en de rest FAT32. Het zou wel kunnen verklaren waarom die "visuele" volgorde anders is.

Tip: scan éérst je partities op fouten, vóódat je gaat converteren. Dat kan ook vanuit het menu Partition. Als dat niet lukt, dan vanuit Windows.

Groetjes,
Bennie

Ik zag overigens, dat je op C nog genoeg ruimte over hebt. Misschien is een goed idee om de inhoud van D even naar een tijdelijke map te kopiëren op C. Je weet het maar nooit hè...:)

Groetjes,
Bennie

Je bent een held!!!! :)

check it out!! Nu nog even bij elkaar zetten, hoop dat het lukt!!! Het is zelfs niet veranderd naar NTFS :)

Bijlagen

Nee, maar voor NTFS is toch ook wel iets meer voor nodig:D

Die "visuele" volgorde zal wel blijven vrees ik...

Maar het zal nu wel moeten lukken

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan