Partitioneren

• Onderwerp starter Onderwerp starter gaab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ai, ik kan toch geen merge doen hoor... nog steeds enkel de E en F kunne bij elkaar gevoegd worden! :(

groetjes,
Gaab

Ik denk dus dat dat komt omdat die partities niet aaneensluitend zijn. Je kan het via een omweg proberen, bijv.:

1) Kopieer de inhoud van D tijdelijk naar F.
2) Wis daarna partitie D.
3) Probeer dan de unallocated ruimte (van D) naar C te voegen, d.m.v. "resizen".
4) Maak opnieuw een partitie aan. De ruimte snoep je af van C.
5) Kopieer oorspronkelijke inhoud van D naar nieuwe partitie.

Ietwat omslachtig, maar het kan werken.

Groetjes,
Bennie

Heel systeem overhoop nadat ik op primary gezet heb, Xp startte niet meer op en heb windows volledig opneiuw moeten installeren...zelfs geen herstel was mogelijk...redelijk veel kwijt! :(

Goeie hemel!!! Maar drie berichten geleden, leek er nog niets aan de hand. Hoe kan dat nou!?

Groetjes,
Bennie

Ik snap er niets van...het staat nu echt wel in die partities zoals ik je vroeg...nu echter gaf hij bij heropstarten aan dat het bestand 'Hal.dll' ontbrak en dat windows niet kon heropstarten! Moest zelfs opnieuw win installeren

Hoop MP3's kwijt
Hoop Films kwijt

Rare dingen, bij opstarten heb ik keuze tussen WinPro (vers geinstall) en win Home (versie van daarstraks)

Ik heb het erover geïnstalleerd en toch staat het nog bij op het scherm...blijft daar nog iets van hangen?? De meeste programma's werken niet meer (incl. hele office)...enz...

Too bad :( niets aan te doen...zou'k nog riskeren die partities te doen :p

Och ja..er zijn ergere dingen, goed dat ik al mijn schooltaken van dit jaar gesaved heb, ik moet ze morgen printen en allemaal gaan verdedigen deze woensdag....toch één geluk nog dat ik die nog snel op cd gebrand heb :)

Greetz,
Gaab

Wat jammer nou dat je me niet eerder hebt ingelicht over die problemen. Het was relatief eenvoudig (?) geweest om het op te lossen:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm

Maar ik zie dat je nu dus twee verschillende versies hebt geïnstalleerd: Home én Pro. Desnoods had je nog een repair kunnen uitvoeren:
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Bij het opnieuw installeren heb je vermoedelijk gekozen voor een nieuwe install, in plaats van een upgrade.

Toch snap ik het niet. Die partities waarop je je films en MP3's had bewaard, zouden toch intact moeten zijn gebleven.

Enfin, het is nu het paard achter de wagen spannen...

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan