partitioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdd

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
184
Ik heb 1 partitie en mijn win xp loopt niet meer helemaal lekker, nu wil ik graag formatteren en opnieuw partitioneren (2 partities, 1 voor win xp) nu wil ik graag weten of ik eerst moet partitioneren of eerst formatteren, ook weet ik niet hoe ik de partities moet maken en hoe groot de win xp partitie moet zijn.
Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld maar de zoekfunctie werkte zojuist niet.

Groeten mvdd,
 
Eerst partitioneren en dan formatteren. Hoe groot is je harde schijf?

Ik zou voor de XP partitie minimaal 10GB aanhouden, heb je een grote schijf dan meer.
 
Maak voor de installatie een partitie voor xp, de resterende ruimte kan je als partitie later toevoegen in xp zelf in Computer beheer.
 
Waar staat dat? En kan dat ook als je je PC al langer in gebruik hebt. Ik zou ook graag een tweede partitie willen zonder alles eraf te gooien.
 
Dat laatste kan alleen met software zoals Partition Magic
 
het makkelijkst is partition magic, maar dat is niet gratis.
daarmee maak je makkelijk nieuwe partities zonder dataverlies.
 
Geplaatst door Raymond Bos
Ga toch eens kijken. Is het echt makkelijk?

PM is echt heel simpel in gebruik, partities aanmaken,
ff klikken en de nieuwe indeling wordt gemaakt.
 
Re:

9 reacties in minder dan een uur tijd.. ik houd van helpmij.nl :D
Iig bedankt
 
Geplaatst door Franz


PM is echt heel simpel in gebruik, partities aanmaken,
ff klikken en de nieuwe indeling wordt gemaakt.



Werkt perfect zeg. Ik heb met PM 8.0 een partitie erbij gemaakt. Super :thumb:
Durfde eerst niet goed maar voila toch gelukt. Super prog zeg:)
 
Het is me nu gelukt met partition magic de partities aan te maken (heel fijne prog) maar ik wil nu de c schijf gaan formatten, ik moet dus in msdos mode opstarten maar dit lukt me niet, hoe doe ik dit?
 
Maak met Partition Magic twee "rescue floppy's" aan.
Zorg dat de pc vanaf floppy kan opstarten en je kan dan Partition Magic in 'Dos' laten opstarten.
Disk 1 erin en de pc opstarten.
 
Dan zal ik mijn boot sequence moeten aanpassen maar ik weet niet hoe ik op deze computer in mijn bios kwam, bij de oude was 't gwn DEL bij het booten maar ik geloof dat dat bij deze niet werkt...
 
Geplaatst door Raymond Bos




Werkt perfect zeg. Ik heb met PM 8.0 een partitie erbij gemaakt. Super :thumb:
Durfde eerst niet goed maar voila toch gelukt. Super prog zeg:)

toen ik het progje voor het eerst "kreeg" was ik er ook een beetje huiverig voor, maar na gebruik , was m,n reactie net als jou,wat een superprgramma:)

(offtopic)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan