partitioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Op een pc die al 2 partities had heb ik opnieuw xp geinstalleerd.
De 1e partitie was 20Gb groot en de 2e ook.
Ik heb de 1e partitie naar 4Gb gezet en de 2e naar 36Gb.
Nu kon ik alleen maar de 1e partitie formateren bij het opnieuw installeren van XP, de partitie waarop XP gezet werd.
De ander kon ik pas formateren nadat XP geinstalleerd was toen ik de 2e partitie opriep via verkenner.
Is dit normaal of kan dit ook gelijk voordat ik XP er opnieuw opzet?
Tevens werd er gevraagd bij het opstarten welke van de 2 XP besturingssystemen ik wilde opstarten, terwijl ik er maar 1 had geinstalleerd, kan het zijn dat deze nog op de niet geformateerde 2e partitie stond?

Als je een foutieve dual boot hebt kun je deze corrigeren door naar start/uitvoeren/msconfig/bootini.
Klik daar op opstartpaden controleren.

Kijk eens over er iets gewijzigd wordt.

Op een pc die al 2 partities had heb ik opnieuw xp geinstalleerd.
De 1e partitie was 20Gb groot en de 2e ook.
Ik heb de 1e partitie naar 4Gb gezet en de 2e naar 36Gb.
Nu kon ik alleen maar de 1e partitie formateren bij het opnieuw installeren van XP, de partitie waarop XP gezet werd.
De ander kon ik pas formateren nadat XP geinstalleerd was toen ik de 2e partitie opriep via verkenner.
Is dit normaal of kan dit ook gelijk voordat ik XP er opnieuw opzet?

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wanneer je het doet.
Ik kan me zo ook niet herinneren of deze optie beschikbaar is tijdens de installatie.

Als je gaat naar Start --> configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Schijfbeheer, daar kun je ook nog je schijf netjes gaan indelen.

Ps.ctrl+c/ctrl+v?

Ik kan me zo ook niet herinneren of deze optie beschikbaar is tijdens de installatie
Ik ook niet. Doe je het 100 keer, weet je het niet. :D

Wel weet ik dat de echte freaken opstarten met een floppy en dan helemaal in 'dos' aan de slag gaan met fdisk.

Lageweg, als je op die eerste partitie XP wilt gaan zetten zou je wel wat meer ruimte mogen nemen.
Een complete Windows neemt al 2.41gb in. Een beetje ruimte met je programma's is toch wel handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan