Partitioneren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo367

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hoi!
Is het raadzaam om een schijf van 500GB te partitioneren?
En zo ja, in hoeveel partities dan?

Hoor het weer graag. :thumb:

Groet, Ivo.

Hoi,

Of het raadzaam is weet ik niet maar het is wel makkelijk als je voor je os etc een kleine partitie aanmaakt van bv 40 a'50 gig mits dat je met 1 os gaat draaien anders natuurlijk nog 1 van.
Dit is makkelijk als je om 1 of andere reden moet herinstalleren je niet alles kwijt bent.
Je zou eventueel dan nog op je d schijf een backup van c kunnen zetten.

Modag

Ik zal er denk ik 3 schijven van maken.

C: Voor je os ( 40gb )
D: Back up ( 60 gb)
E: Voor alles wat je wil instaleren,downloaden ( 400gb )

Thanx!

Moet ik de backup-partitie nog op eenbepaalde manier inrichten?
En de OS komt zeker automatisch op de eerste letter? (C, of A:p)

ff een rare vraag: kan ik de schijfstations ook A,B en C noemen?

Ik heb geen diskettestation meer geinstalleerd en dat was zeker A&B?

Ik zal er denk ik 3 schijven van maken.

C: Voor je os ( 40gb )
D: Back up ( 60 gb)
E: Voor alles wat je wil instaleren,downloaden ( 400gb )

Back-up op dezelfde harde schijf lijkt me niet handig. Als de boel stuk gaat ben je het origineel en de back-up kwijt!

A en B zijn ook in Vista nog gereserveerd voor diskette stations. C is traditioneel de schijf waar het operating systeem en de programma's op staan. Traditie en dus niet verplicht, maar waarom zou je het anders doen.

C: OS, programma's
D...Z: wat jij wilt

Ron

Tja.. Aangezien hij maar 1 schijf heeft is het toch altijd wel handig om een backup te maken . Voor het geval windows crasht

@Corretje: Je bedoelt nog steeds om een aparte partitie te maken voor de backup?
Ik heb nl. geen externe harde schijf maar ik brand wel belangrijke bestande op een dvd.

Tja.. Aangezien hij maar 1 schijf heeft is het toch altijd wel handig om een backup te maken . Voor het geval windows crasht

Maar waar wil je dan een back-up van maken?

Spullen die je niet kwijt wil zet je op een extern medium, dvd/cd/externe hd.

Ron

Partities maken is ook ideaal voor het geval je een dual boot wilt maken.
Ik heb zelf hier een triple boot gemaakt wat prima werkt, heb er een aparte datapartitie van gemaakt waar ik van elk besturingssysteem op kan werken.
Heb hier vista, ubuntu en pardus linux draaien.
Wil je dat gaan doen is het wel raadzaam een extended partitie te maken en daarin alles van linux te zetten.
Je kan namelijk maar 4 primaire partities maken en windows moet daar op draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan