PartitionMagic™

Status
Niet open voor verdere reacties.

janssens-jp

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2004
Berichten
79
Hallo,

Ik vind een andere indeling van mijn HDD met PartitionMagic™ dan met computerbeheer

Zie bijlage


jpj
 
Hallo JPJ

Je vraag is niet helemaal duidelijk.

Vraag 1 start hij nu wel of niet op.

Ik denk wel want C: is volgens XP je opstart partitie. Heet daarom (systeem). Ook je XP staat op C: anders zou je een partitie hebben waar (opstart) bij staat.

Dat E hidden was, is geen probleem. Als je E: verwijderd, kan het zijn dat je recovery CD het niet meer doet.

En dat van Partition Magic, die ziet de originele indeling en helaas trekt hij zich niets aan van windows. Ben er daarom ook geen fan van.

Je ziet dat hij (PM) C: goed weer geeft (masteros), alleen is volgens hem D: maar 10 gig (acerdata) en E: Acer_Service geeft hij weer wel goed aan.

Maar wat wil je met PM, want zoals je ziet kan hij het niet. En alles wat je zou willen kan XP ook. Alleen geen partities merge'n. Maar volgens mij moet je dat bij XP niet willen, want die protesteert vaker wel dan niet.

Dus laat me weten wat je wil en ik zeg hoe je dat in XP moet doen.

Eric.

P.S. In computerbeheer heb je ook 3 primaire partities.
en wat is G: en waarom FAT16
 
Laatst bewerkt:
WindowsXP start normaal op.
Ik vraag ne nu af, als ik de E partitie verwijder, WindowsXP nog zal opstarten?

jpj
 
Ja hoor.

Alleen kan het zijn dat je de recovery CD niet meer kunt gebruiken. En dan moet je wel een nieuwe CD kopen.

Zoals je kunt zien noemt NT de partitie waar windows op staat (opstart) als dat niet de zelfde is als de boot schijf. (zie bijlage)

Eric.

P.S. Ik zou van C: en D: een ntfs schijf maken (met convert)
 

Bijlagen

  • schijfbeheer voorbeeld.jpg
    schijfbeheer voorbeeld.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Dus de E partitie niet verwijderen of anders een nieuwe
CD XP kopen.
Vraag: start mijn pc nu op van de E partitie?
Beste dank.
 
Volgens mij is e:\ een andere harde schijf. In PM moet je de andere schijf selekteren.
 
Beste JFris

Als het een andere fysieke schijf zou zijn zie je dat in computerbeheer.

Zoals je in mijn voorbeeld kunt zien dat ik een standaard schijf heb - met twee primaire en een extended partitie- en twee dynamische schijven met 2 stripes er op.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan