Partititie's laptop gewist..!

Status
Niet open voor verdere reacties.

obscure

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
Ik heb perongeluk mijn partitities gewist van mijn laptop :o . Met de windows xp cd lukt het me niet meer om deze terug te zetten. Ik heb van een easy cd recovery alleen is dit geen bootable cd. Hoe kan ik nu alsnog de partities redden?

Re:

Probeer eens Partion Magic, Je kan deze downloaden een demo, of volledig he :D Maar dat mag ik je niet vertellen op dit forum:p Je kan ook nog als je ergens een windows 98 cd heb liggen met Fdisk partioneren. Partioneren met Fdisk Op deze site staat precies hoe het moet. Doe als je windows XP geinstalleerd heb wel de schijf converteren naar NTFS dat doe je door op start, uitvoeren te klikken en het volgende in te typen: convert X: /fs:ntfsconvert e: /fs:ntfs X staat voor de schijf waar windows XP op staat.

veel succes ermee.

Groetjes, Stef:thumb:

Laatst bewerkt:
Kijk eens systeembeheer of je daar iets mee kunt!

zie bijlage

Bijlagen

• ScreenShot039.gif
    ScreenShot039.gif
    24 KB · Weergaven: 42
Ik heb perongeluk mijn partitities gewist van mijn laptop :o . Met de windows xp cd lukt het me niet meer om deze terug te zetten. Ik heb van een easy cd recovery alleen is dit geen bootable cd. Hoe kan ik nu alsnog de partities redden?

Met het tooltje TestDisk, haal je hem zo weer terug.

Het is me uiteindelijk gelukt met Testdisk. Mijn grote probleem was dat hij geen bootsector/partitie meer kon vinden op de hardeschijf. Uiteindelijk met de laptop recovery cd opgestart. cd gewisselt met de dos testdisk erop laten, partities teruggezet. Daarna windows xp erin om in repair modus een boot fix te kunnen doen.
Maar mijn vraag nu: is er geen bootable versie van testdisk op cd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan