• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Partners die eenmaal mogen spelen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Van C15 tot D59 (zie bijlage) zijn alle mogelijke partners weergegeven die dubbelwedstrijden samen spelen. Ze mogen slechts EENMAAL samen spelen!
Men kan van E15 tot F59 de tegenstanders uit de lijst van C15 tot D59 invullen.

Ik zou graag willen dat als de twee spelers (in de lijst E en F, die al samen hebben gespeeld) in C en D automatisch blank wordt.
Bijv. in E15 en F15 hebben speler 4 en 5 samen gespeeld tegen speler 1 en 2, dan wil ik dat speler 4 en 5 in C39 en D39 automatisch blank worden.

Hoe doet men dat?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• tennis.zip
    6,2 KB · Weergaven: 15
Je zou bv. in E15 het volgende kunnen invullen; =ALS($H15=0;4;""). Dat gaat je natuurlijk een beetje tijd kosten. Ik denk dat dat het eenvoudigste zal zijn.

Hoi Kuifje,

Thuis spelende ploeg is niet zo heel moeilijk:
In kolom A zet je de formule

A2: =als(B1=aantal spelers;A1+1;A1)
B2: =als(A1<>A2;A2+1;B1+1)
en naar beneden kopieren.

Waarbij je A2 even handmatig instelt op 1.
(Op deze wijze heb ik het ook eerder voor je gedaan)

Jeroen

Bedankt, dat is wel erg handig voor mijn programma, maar ik vrees dat ik weer onduidelijk was.

Ik wilde dat speler 4 en 5 in cel C39 en D40 onzichtbaar worden, omdat ze dan al in cel E15 en F15 samen hebben gespeeld.
Dus de spelers die in kolom E en F al samen hebben gespeeld, moeten dan in C en D onzichtbaar worden,
want alle spelers mogen slechts eenmaal samen spelen.

Ik heb wel de voorlopige oplossing, gewoon een kruisje zetten in kolom A voor de teampje die in E en F
al samen hebben gespeeld en dan worden ze in kolom C en D onzichtbaar.

Toch bedankt. Als je nog beter idee hebt, is het altijd welkom.

Mogelijke oplossing

Hoi Kuifje,

Bijgaand een andere mogelijke oplossing voor je vraag. Ik heb gebruik gemaakt van voorwaardelijke opmaak. Wanneer er een team wordt samengesteld in kolom E en F wordt ditzelfde team in kolom C en D niet meer weergegeven.

Er is wel een voorwaarde: kolom E dient de laagste waarde van de teamsamenstelling te krijgen (eigenlijk zoals je al gedaan hebt in kolom C en D).

Succes en groet,
Stefan

Bijlagen

• tennisoplossing.zip
    7,2 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan