Pas 4850 gekocht en nu knetterende geluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

NighTNL

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo allemaal.

Zaterdag heb ik een nieuwe grafische kaart gekocht de Ati 4850.
Die dag ging het helemaal perfect geen problemen.
Maar gister avond hoorde ik ineens knetterende geluiden van de pc kast af komen.

Zie hier wat informatie over mijn pc http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=365613

Ik zelf denk dat mijn voeding niet genoeg stroom levert.
Op de website van ati ben ik erachter gekomen dat je voeding minimaal 550 watt moet leveren voor de 4850.

En ik weet niet precies hoeveel watt mijn voeding levert.

Hoe kan ik daar achter komen ?
Ik heb met pcwizard en everest geprobeerd erachter te komen maar dat lukt niet.

Alvast bedankt voor de hulp.

Kast open
Links boven kijken en dan zie je een sticker
dit kan ook links onder zijn hangt van je case af...
maar Links boven is voor oude pc's de standaart

Ik heb dat andere topic even doorgelezen. Het verbaast mij ten zeerste dat bij de gegeven adviezen de voeding niet ter sprake is gekomen.............................. ?
Als nu mocht blijken dat de voeding de kaart niet trekt, hebben de beantwoorders in dat andere topic dan meer dan een moreel rot gevoel? (Zeker ook omdat TS aangeeft / vraagt of die kaart in zijn systeem zal gaan werken.....)

Laten we maar hopen dat het systeem de kaart kan trekken en dat bij toeval alleen de kaart defect is.

Laatst bewerkt:
Helaas heeft men inderdaad in het andere topic vergeten te vragen naar de voeding van de pc.
Als ik even zoek op internet kom ik het volgende tegen "powercomsumption shall not exeed 250 watts" en heel kort gezegd houdt dat in dat de voeding inderdaad te klein is.

Inderdaad ik heb net gekeken en ja dat is wat er stond.

Dus ik kan nu gewoon een nieuwe voeding nemen van minimaal 550 watt ?
En er is voor de rest niks aan de hand met de grafische kaart ? of is die nu defect ?

Bedankt voor het reageren.

Ik durf het niet te zeggen. Ik heb niet genoeg verstand van de exacte technische werking van een videokaart om in te kunnen schatten of deze kapot kan gaan wanneer gedurende langere tijd een veel te lage spanning wordt geleverd. Misschien dat "elektrodeskundigen" meelezen?
Hoe het ook gaat lopen, een andere voeding heb je sowieso nodig als je deze kaart blijft gebruiken.

Te weinig spanning of vermogen is over het algemeen geen enkel probleem. Het spul werkt dan gewoon niet

Ron

Dit is heel erg vreemd ... ik heb de 4850 uit de kast gehaald omdat ik de pc even nodig had en de kaart niet wilde beschadigen door te weinig stroom.

Maar ook nu weer die knetterende geluiden :confused:

Hallo

Lijkt mij toch heel sterk op :" vonkvorming" , vermoedelijk vanuit de voeding."hoogspanningsgedeelte" GEVAARLIJK

Eenmaal een of meerdere defekte soldeerverbindingen , dan blijven deze wel hoor , gaan niet weg bij installeren/verwijderen andere videokaart ???:confused:

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan