pas nieuw mb in mijn kast ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcos

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2003
ik heb zo een hp pc maar wil nu ander moederbord er in doen alleen weet ik niet of dit gaat passen enzo ??? waar moet ik opletten

Strange. Ik vind geen info over deze PC op de site van HP.

Zal niet zomaar gaan. Al die merken zoals Packard Bell en HP en zo gebruiken allemaal eigen spulletjes.
Je zal bijvoorbeeld moeilijkheden krijgen om een MB te vinden waar de geheugenbankjes in kunnen....

Laatst bewerkt:
hp valt het ngo wel mee ik heb nieuwe video kaart er in en meer werk geheugen ging allemaal zonder problemen

Geplaatst door Raymond Bos
Zal niet zomaar gaan. Al die merken zoals Packard Bell en HP en zo gebruiken allemaal eigen spulletjes.
Je zal bijvoorbeeld moeilijkheden krijgen om een MB te vinden waar de geheugenbankjes in kunnen....

Dit geldt alleen als je een zogenaamde 'design' (low profile e.d.) kast hebt, alle kasten die op het oog een 'normaal' hebben zijn ook geschikt om niet orginele spullen in te bouwen.
Bij sommige Compaq's moet je er alleen rekening meehouden dat de aansluiting van de powerswitch niet standaard is, maar met doormeten van de schakelaar kan je daar ook uit komen.

Is het nummer niet een typefout en moet het 7945 zijn??

Als dat inderdaad zo is dan is het model te vinden op de volgende link: 7945

Zo op het oog zal daar prima een ander moederbord in passen.

En waarom zou dat niet passen, inderdaad hooguit de voeding die moeilijk kan doen maar voor de rest blijft het een atx kast dus alles past, het wordt pas lastig als je iets wilt vervangen of uitbreiden, geheugen en video kaart zullen wel gaan maar je zult bv eens in een Dell pc het modem moeten vervangen, dat gaat dus niet daar je bijna nergens een gelijkwaardig modem kunt vinden, het zit dan bv niet op een normaal pci slot maar weer iets speciaals voor Dell gefrabiceerd.

Geplaatst door jjw
.............Dell pc het modem moeten vervangen, dat gaat dus niet daar je bijna nergens een gelijkwaardig modem kunt vinden, het zit dan bv niet op een normaal pci slot maar weer iets speciaals voor Dell gefrabiceerd.

Dat is niet 'iets speciaals van Dell' dat heet een AMR (audio modem riser) en zit ook op een heleboel 'universele' moederborden (alleen niemand gebruikt het).
P.S. ook in een Dell past een normaal pci modem hoor.

haha ja het was type fout heet is 7945 en dat past ?? wat je heb verschillende mb qua grote en zo ??

Ik zou toch even de kast open maken en het mobo meten. Die maten kan je dan omzetten in 'INCH',dan heb je daar al een gedacht van. Vervolgens vermoed ik dat je ook een nieuwe voeding moet aanschaffen+ander geheugen. Je zal ook je harde schijf terug moeten formateren.-> de gegevens in het register zullen niet overeenkomen met het nieuwe mobo.
Dat zijn mijn bevindingen, maar misschien dat er andere personen, andere gedachten er op nahouden.

Als ik zo de specificaties van de HP bekijk:
-één nieuw moederbord
-een nieuwe videokaart
-nieuw geheugen
-processor

Verder bij de volgende onderdelen een vraagteken:
-de voeding
-de harddisk (is klein en waarschijnlijk niet de snelste)

Als je tenminste wilt upgraden, als het puur alleen gaat om het HP moederbord kwijt te zijn, zal je toch op zoek moeten naar een moederbord waar nog SDram op past.
Bovendien, standaard heeft de HP een on-board VGA kaart, dus als je daar nooit een 'losse' kaart voor hebt geplaatst zal je ook nog een videokaart moeten hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan