Pas Op Met Systeem Herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Iets wat velen onder ons al ervaren hebben of weten is dat syteem herstel van windows (in dit geval voor XP maar ook voor ME) volstrekt onbetrouwbaar is. Net nog drie pogingen gewaagd op drie verschillende tijdstippen maar alle drie de keren geen resultaat. Dit is al jaren zo en zo worden we belazerd met wel heel gevaarlijk onbetrouwbare software van Windows. Ik snap niet dat ze nog niet gesued zijn want het zal je enige mogelijkheid maar zijn om kostbare data terug te krijgen..

men zij weer eens een keer gewaarschuwd!!!

groeten elbert kok
 
Mja, toch heb ik al 3x op stage en pc gefixed met systeemherstel zonder problemen.

Dus weet niet waar het aan ligt? Niet aan de functie lijkt mij ;)
 
Elbert,

Dat het bij jou verkeerd hoeft niet te betekenen dat het ook bij anderen verkeerd gaat.

Maar ik maak uit je bericht op dat je niet heel tevreden bent. Waarom heb je dan nog niks anders op je pc staan? Bijv Linux?

En systeemherstel is een leuke extra maar ik zou daar nooit of te nimmer op vertrouwen en data die ik niet kwijt wil komt mooi op cd of dvd
 
Zelfs het registerbackupprogramma scanreg /restore in windows 98 gaat af en toe niet goed. Valt weinig aan te doen.
 
Systeemherstel heeft bij mij (met XP) tot dusver altijd perfect gewerkt.

Dit neemt niet weg dat ik belangrijke gegevens altijd brand, voor de zekerheid.

[EDIT]gruwelijke spelfout:eek: gecorrigeerd[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Wellicht geheel overbodig maar ook ik sluit me er bij aan. Systeemherstel heeft mij reeds twee keer uit de sh*t geholpen. Werkt dus prima......:thumb:
Belangrijke data gaat natuurlijk naar een backup.
 
Geplaatst door buffy
Systeemherstel heeft bij mij (met XP) tot dusver altijd perfect gewerkt.

Dit neemt niet weg dat ik belangrijke gegevens altijd brandt, voor de zekerheid.
Als ik iets brand is het daarna weg. Hahaha
Maar serieus, ik heb al heel wat CD's in de prullebak kunnen gooien omdat ze niet meer benaderbaar waren.
Niets is bestendig, maar het bestendigst is tape.

Bij systeemherstel moet je uitvoerig Norton AV uitschakelen, volgens helpdesk Microsoft.
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Bij systeemherstel moet je uitvoerig Norton AV uitschakelen, volgens helpdesk Microsoft.

Dat heb ik nooit gedaan en dat heeft nog nooit problemen gegeven. De Helpdesk was vast een beetje in de war: als je virussen verwijdert (bijv. met Norton), dan moet je systeemherstel vaak tijdelijk uitschakelen.
 
Geenszins!
Mijn computer was gecrasht tijdens systeemherstel en 'die jongens' zeiden: "Zeker Norton niet uitgezet?!"

Ik heb al begrepen dat het weinig voorkomt, maar ja, niet iedereen komt onder een auto, en toch sommigen wel.
 
Tcoh blijft het vreemd, Dick, dat zulks noch in de Knowledge Base van Microsoft noch in die van Symantec te vinden is. Begrijpen doe ik het ook niet, want als je voor Systeemherstel kiest, start de computer opnieuw op, wordt vervolgens het herstel uitgevoerd, je krijgt dan de melding dat systeemherstel is voltooid en pas als je dan op OK klikt start je Norton Antivirus weer op. NAV is dus sowieso uitgeschakeld wanneer het systeemherstel plaatsvindt!

Maar goed, deze discussie is hier op Helpmij al eens gevoerd en herhaling heeft weinig zin.
 
Ik heb Systeemherstel altijd uit staan. Zelfs op mijn stageplaats(en) heb ik Systeemherstel uitgezet in de profielen.

Het vreemd alleen maar hd-ruimte en Ghost is een prima vervanger hiervoor.
 
Geplaatst door buffy
Tcoh blijft het vreemd, Dick, dat zulks noch in de Knowledge Base van Microsoft noch in die van Symantec te vinden is. Begrijpen doe ik het ook niet, want als je voor Systeemherstel kiest, start de computer opnieuw op, wordt vervolgens het herstel uitgevoerd, je krijgt dan de melding dat systeemherstel is voltooid en pas als je dan op OK klikt start je Norton Antivirus weer op. NAV is dus sowieso uitgeschakeld wanneer het systeemherstel plaatsvindt!

Maar goed, deze discussie is hier op Helpmij al eens gevoerd en herhaling heeft weinig zin.
Buffy, geldt dat ook voor de services? Want die moesten ook uitgeschakeld worden.
 
Was maar een waarschuwing ..weer eens voor degenen die er wel op vertrouwen....ik niet in ieder geval....en precies, dat geldt voor alle backup etc systemen.....voor velen een open deur intrappen en voor nog meer weer eens een waarschuwing...onlangs deed ie het zomaar en toen dacht ik zie je, toch bevooroordeeld, tot vandaag dus weer....ik heb overigens veel op dvdrom en cd rom en een image op een D: partitie... wat mij betreft discussie gesloten..toch raak je elke keer weer wat kwijt met dat gelazer... toch ?? grt elbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan