Pas op voor IE8

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Er is eigenlijk maar 1 game die ik zo nu en dan op de pc speel en da's een heel simpel kaartspelletje: Canasta. Het grappige ervan is dat je het online kunt spelen tegen echte mensen. Dit doe je bijvoorbeeld via de website van Yahoo.
Hier nu zit het grote 'gevaar' met IE8. Ook ik kreeg de nieuwste telg van Microsoft via een update binnen.
Groot was mijn verbazing dat na de installatie van IE8 en het willen starten van Canasta middels Yahoo, er een foutmelding kwam. De DEP (Data Execution Prevention) van Windows begon te krijsen dat er iets 'mis' was en sloot heel behulpzaam voor mij Yahoo af. Er hielp niets, ik kon geen Yahoo spel meer geladen krijgen.
Uiteindelijk ontdekte ik dat op één van de startpagina's van Yahoo met rode letters een waarschuwing staat vermeld dat IE8 (nog) niet te gebruiken is voor Yahoo games.

Ik meende niet voor één gat te vangen te zijn en ben gaan Googlen en ja natuurlijk vond ik een truuk om die DEP uit te schakelen.

Er is nog veel meer gebeurd, maar da's allemaal te langdradig om hier te typen. Uiteindelijk belandde ik in de situatie dat IE8 door DEP werd afgeblokt, (ik kon dus simpelweg mijn browser niet meer starten, althans deze startte wel, maar werd binnen 2 seconden door DEP weer uitgeschakeld)

Gelukkig beschikte ik over een systeemmirror en heb die uiteindelijk maar teruggezet. Al met al een uurtje of 4 zoet met als eindresultaat dat ik vooralsnog IE7 gebruik en 8 even laat voor wat die is.

Voor hen die het aangaat....... doe mogelijk je voordeel met mijn ervaring als je Yahoo bezoeker én gebruiker bent van IE-X.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
In ie8 zit ook een knop naast de url bar dat hij in IE7 modus werkt :cool:
 
Weet ik, maar de werking in de praktijk is toch net even anders dan Microsoft ons wil doen laten geloven.
 
Problemen krijg je niet, tenzij je Yahoo games speelt dán héb je tijdelijk een probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan